Samo dva mjeseca nakon što je jedan bivši Boeingov zaposlenik pronađen mrtav, "nakon iznenadne bolesti" preminuo je i drugi. Obojica su poznati kao zviždači koji su javno govorili o problemima u kompaniji Boeing.
Američki proizvođač zrakoplova već je mjesecima tema u javnosti, većinom zbog manjkavosti u proizvodnji koje su dovele i do niza manjih ili većih zrakoplovnih nezgoda.
Boeingov zrakoplov 737 MAX prizemljen je u ožujku 2019. u zemljama širom svijeta nakon teških nesreća Ethiopian Airlinesa i indonezijskog Lion Aira u kojima je poginulo ukupno 346 ljudi. Zrakoplovi su potom vraćeni u promet, ali u ožujku 2022. godine srušio se Boeing 737 China Eastern Airlinesa u nesreći u kojoj je stradalo 132 ljudi.
Ove godine zrakoplov Boeing 737-9 ostao je usred leta Alaska Airlinesa u SAD-u bez rezervnih vrata. U ožujku Boeing 737-9 Dreamliner gubio je visinu na letu čileanskog LATAM-a i tom je prilikom ozlijeđeno pedesetak 50 ljudi. Boeing 777 američkog United Airlinesa prisilno je pak sletio nakon što mu je tijekom polijetanja otpala guma.
Zbog svega najavljena je bila i velika smjena uprave, a cijeli slučaj poprimio je i "kriminalističku" dimenziju kada je, prije dva mjeseca, jedan Boeingov zviždač pronađen mrtav.
Guardian piše kako je preminuo još jedan zviždač.
Prije dva mjeseca preminuo je 62-godišnji John Barnett, za kojeg se kasnije doznalo da je bolovao od PTSP-a i imao napade panike, sve zbog neprijateljskog mu radnog okruženja u Boeingu.
On je tamo više od trideset godina radio kao inspektor kvalitete, iz kompanije je bio otišao 2017. godine, da bi 9. ožujka ove godine izvršio samoubojstvo iz vatrenog oružja.
U javnosti je bio poznat kao jedan od onih koji su otvoreno govorili o problemima u kvaliteti i posljedično sigurnosti Boeingovih zrakoplova.
Priča postaje sve bizarnija i ulazi u kriminalističku sferu, jer dolazi vijest o smrti još jednog zviždača.
Joshua Dean, još jedan inženjer povezan s Boeingom, iznenada je umro 30. travnja. Prema dostupnim informacijama, uzrok smrti ovog 45-godišnjaka dobrog zdravlja je, navodno, brzošireća infekcija.
Dean je bio jedan od onih koji su javno iznijeli zabrinutost oko labavih sigurnosnih standarda u Boeingovoj tvornici koja je sklapala problematični model 737 Max.
On je kao kontrolor kvalitete radio u Spirit AeroSystemsu, kompaniji koja je bila dobavljač određenih dijelova za Boeing – primjerice panela trupa koji su pokrivali vrata, upravo onog koji je otpao s modela 737 Max u siječnju. Nakon što je javno iznio svoja zapažanja, bio je otpušten, što je i sam protumačio kao "pokušaj utišavanja".