Novo istraživanje je pokazalo da svaka godina obrazovanja može smanjiti rizik od smrti za gotovo dva posto.
S druge strane, nemati nikakvo obrazovanje jednako je loše za zdravlje kao prevelika konzumacija alkohola ili pušenje 10 cigareta dnevno u periodu od 10 godina.
U istraživanju su uključeni podaci iz 603 studije iz cijelog svijeta, a nalazi su objavljeni u znanstvenom časopisu Lancet Public Health.
"Obrazovanje je važno samo po sebi, ne samo zbog dobrobiti za zdravlje", rekao je doktor i jedan od autora Terje Andreas Eikemo i dodao da mogućnost izravnog uvida u prednosti obrazovanja predstavlja značajan napredak.
Ljudi sa završenom osnovnom školom u prosjeku su imali 13 posto manji rizik od smrti, dok su ljudi sa završenom srednjom školom (12 godina obrazovanja) imali čak 25 posto manji rizik od smrti u usporedbi s onima koji se uopće nisu školovali. Oni koji su se obrazovali 18 godina, imaju čak 34 posto manji rizik od smrtnosti.
"Ovi nalazi slični su zaštitnim učincima dobre prehrane i tjelesne aktivnosti te štetnosti čimbenika rizika poput pušenja i alkohola", rekli su autori istraživanja.
"Uklanjanje jaza u obrazovanju znači smanjenje jaza u mortalitetu i moramo prekinuti ciklus siromaštva i smrti koje se mogu spriječiti uz pomoć međunarodnog angažmana", napomenula je Claire Henson, jedna od autorica i istraživačica na Institutu za zdravstvenu metriku Sveučilišta u Washingtonu.
"Da bi se smanjile nejednakosti u smrtnosti, važno je ulagati u područja koja promiču mogućnost ljudi da steknu obrazovanje. To može imati pozitivan učinak na zdravlje stanovništva u svim zemljama", dodala je Henson.
Obrazazovanje je obavezno u zemljama Europske unije, no i tamo variraju dobne granice s koliko dijete započinje obrazovanje. Tako u Francuskoj i Mađarskoj djeca svoj obrazovni put počinju već s tri godine, dok primjerice u Hrvatskoj i Estoniji djeca ga započinju sa sedam godina.
Kako piše Euronews, prema podacima Izvršne agencije za obrazovanje i kulturu, Francuska, Belgija i Njemačka imaju najdulje trajanje obaveznog obrazovanja na ovom području Europe.
Većina podataka iz ovog istraživanja bila je iz područja s visokim dohotkom. Autori naglašavaju da je važno provesti dodatna istraživanja na područjima svijeta gdje je razina pristupa školovanju niska.
"Produžavanjem godina globalnog školovanja možemo pomoći u suzbijanju rastućih razlika u smrtnosti", rekli ističu autori.