Charles Michel privatne je chartere koristio i za putovanje na klimatski samit COP27 u Egiptu prošlog studenog i samit COP26 u Glasgowu 2021. U društvu s njim na putovanju u Egipat bila je i predsjednica Europske komisije Ursula von der Leyen.
Odabir vrste prijevoza za čelne ljude Europske unije na klimatske pregovore naglašava dugogodišnji problem čelnika kako prakticirati ono što propovijedaju o emisijama stakleničkih plinova dok se suočavaju sa zahtjevnim rasporedom putovanja i misija na kojima se privatni zrakoplov čini primamljivom opcijom, piše Politico.
Prema nevladinoj organizaciji Transport & Environment, privatni zrakoplov može emitirati dvije tone CO2 u Zemljinu atmosferu po satu, što znači da je tijekom petosatnog povratnog leta za Sharm El-Sheikh avion Charlesa Michela i Von der Leyen ispustio otprilike 20 tona CO2. Prosječni građanin EU-a ispusti oko 7 tona tijekom godine.
Većina izaslanika COP27, uključujući šefa Zelenog plana EU-a Fransa Timmermansa, putovala je komercijalnim letovima.
Unajmljuju privatne zrakoplove
"Odluka o putovanju u Egipat privatnim zrakoplovom donesena je nakon što nije bilo dostupnih komercijalnih letova za Michelov povratak u Bruxelles na vrijeme za dužnosti u Europskom parlamentu", rekao je njegov glasnogovornik Barend Leyts.
Za razliku od mnogih nacionalnih vlada, EU ne posjeduje zrakoplove za prijevoz svojih čelnika. Unajmljivanje privatnog zrakoplova bila je "jedina prikladna opcija u danim okolnostima", rekao je Leyts. "S obzirom na to da je predsjednica Komisije također bila pozvana na COP27, predložili smo da podijelimo let", kazao je za Politico.
Leyts je naglasio da je let bio u skladu s internim pravilima Vijeća, koja nalažu da službenici trebaju letjeti komercijalnim letovima kada god je to moguće.
"Činjenica da je oboje čelnika putovalo zajedno, sa svojim timovima, pokazuje da su učinili što je bilo moguće kako bi optimizirali putne aranžmane", dodao je glasnogovornik.
Kao dio svojih klimatskih ciljeva, EU nastoji postrožiti pravila o putovanjima dužnosnika kako bi se potaknuli ekološki načini prijevoza. Cilj je postići klimatsku neutralnost do 2030. prelaskom na "održiva poslovna putovanja", favorizirajući zelenije opcije putovanja i potičući zaposlenike da na posao voze bicikl, pješače ili koriste javni prijevoz.