U ovoj kobnoj nesreći let 516 Japan Airlinesa zabio se u zrakoplov obalne straže nakon što se u utorak spustio na pistu.
Svih 379 osoba u zrakoplovu Japan Airlinesa (JAL) sigurno je evakuirano. Pet od šest članova posade manjeg zrakoplova obalne straže poginulo je, rekao je japanski ministar prometa Tetsuo Saito.
Saito je u srijedu objavio transkript više od četiri minute komunikacije između kontrolora zračnog prometa i dvaju zrakoplova neposredno prije nesreće, što ukazuje da je let Japan Airlinesa dobio dopuštenje za slijetanje, ali ne pokazuje jasno odobrenje polijetanja za zrakoplov obalne straže.
U daljnjem razvoju događaja čini se da javno dostupni zapisi sugeriraju da je problem bio i u svjetlima upozorenja, koja su osmišljena kako bi spriječila pilote da pogrešno "rulaju" na pistu.
Kontrola zračnog prometa dala je putničkom zrakoplovu JAL-a dopuštenje za slijetanje u 17:43:26 po lokalnom vremenu (3:43:26 ET), prema transkriptu.
Međutim, transkript ne pokazuje jasno odobrenje polijetanja za zrakoplov obalne straže, umjesto toga govori mu da dođe do točke čekanja. Posada zrakoplova obalne straže potvrdila je upute nekoliko sekundi kasnije, prema transkriptu.
Otprilike dvije minute kasnije JAL-ov let sudario se sa zrakoplovom obalne straže na pisti, prema vremenskoj oznaci na videonadzoru zračne luke.
Saito, ministar prometa, rekao je novinarima u srijedu da se incident "još uvijek istražuje" i da će sljedeći korak biti preslušavanje audiosnimke razgovora između pilota obalne straže i tornja kontrole leta.
Još jedan čimbenik koji bi se potencijalno mogao ispitati u sklopu istrage o sudaru od utorka jest da svjetla na pisti, poznata kao svjetla za zaustavljanje i dizajnirana da spriječe pilote da pogrešno "rulaju" na pistu, možda nisu radila, prema javno dostupnim zapisima.