Dvojica pilota putničkog zrakoplova Ethiopian Airlinesa zaspala su usred leta. Let ET343 putovao je iz Kartuma za Addis Abebu 15. kolovoza.
Piloti su zaspali na 11.000 metara visine, a trebali su započeti sa slijetanjem u zračnu luku Addis Abeba Bole.
Aviation Herald piše da je kontrola zračnog prometa pokušala stupiti u kontakt s pilotima, no oni nisu odgovarali na njihove poruke.
Nakon nekog vremena se isključio autopilot u avionu i oglasio se alarm, što je probudilo pilote. Sletjeli su s avionom punim putnika.
Avion je ostao na pisti dva i pol sata prije nego je krenuo na sljedeći let.
Avion napravio krug iznad aerodroma
Incident potvrđuju podaci prema kojima je avion preletio pistu i napravio još jedan krug na maksimalnoj visini prije nego su se piloti probudili i započeli sa slijetanjem.
Zrakoplovni analitičar Alex Macheras komentirao je ovaj događaj na Twitteru. Navodi kako se radi o vrlo zabrinjavajućem incidentu.
"Duboko je zabrinjavajući incident kod najvećeg afričkog zračnog prijevoznika — Boeing 737 #ET343 Ethiopian Airlinesa još uvijek je bio na visini na kojoj je letio od 11.000 metara u trenutku kada je stigao na odredište Addis Ababa. Zašto nije počeo sa slijetanjem? Oba pilota su spavala", napisao je na Twitteru.
Pogledaj na Twitteru
Dodaje kako "nije ništa novo činjenica da su piloti umorni i iscrpljeni".
Ljudi šokirani
Incident je šokirao putnike i one koji su komentirali njegovu objavu, a mnogi ga smatraju neprofesionalnim i iznimno opasnim.
"Nadajmo se da su oba pilota dobila otkaz i da će zrakoplovne vlasti pokrenuti istragu o rasporedu smjena posade te zrakoplovne tvrtke. Hvala Bogu da se ništa loše nije dogodilo", piše u jednom od komentara.
Ima i onih koji smatraju da pilote ne treba otpustiti jer su preopterećeni te da tvrtke skrivaju uvjete u kojima piloti rade.
Ovo nije prvi takav slučaj
Sličan incident dogodio se u travnju. Druga dva pilota zaspala su na letu iz New Yorka za Rim s 250 putnika u avionu.
Istragom je utvrđeno da su oba pilota na letu ITA Airwaysa spavala dok je Airbus 330 letio iznad Francuske na 12.000 metara.
Istražitelji su otkrili da je jedan od pilota spavao tijekom pauze, ali je i kapetan zadrijemao.
Dodaju da su im kontrolori letenja rekli da su izgubili kontakt s avionom na oko desetak minuta.
S obzirom na to da je tada bila povećana zabrinutost zbog mogućeg terorističkog napada, kontrola zračnog prometa počela je pripremati borbene avione koji su trebali presresti avion.
Piloti su se na kraju ipak odazvali kontroli zračnog prometa. Avion je sigurno sletio u Rim, a kapetan aviona je dobio otkaz nakon što je ostao uporan u svojoj tvrdnji da je radio prestao raditi.