„U prvom tromjesečju ove godine potražnja za higijenskim papirom je, u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, pala za 8,1 posto“, priopćio je Savez njemačkih tvornica papira (VDP).
To se objašnjava činjenicom da su lanci maloprodaje prošle godine, nakon nestašice toaletnog papira u trgovinama tijekom proljetnog zatvaranja zbog pandemije koronavirusa, naručili neuobičajeno velike količine papira koji se sada gomila u skladištima.
„Radi se o kasnom efektu paničnog kupovanja toaletnog papira tijekom prošlogodišnjeg zatvaranja“, stoji u priopćenju VDP-a.
Proizvođači papira istodobno bilježe i 12 posto manju potražnju za novinskim papirom. Proizvođači to povezuju sa sve jačom digitalizacijom medija i činjenicom da mnogi, dok zbog pandemije rade od kuće, ne kupuju novine na kiosku.
Istodobno je zbog porasta internetske trgovine za šest posto porasla potražnja za kartonima za pakete.
VDP istodobno ukazuje na drastični porast cijena celuloze i starog papira, što se povezuje s povećanom potražnjom za ovim sirovinama posebno na kineskom tržištu.