Prilagodba biznisa

Ovi su se mladi poduzetnici prilagodili koroni i pritom dobro zaradili: "Razgovaramo i s najvećom svjetskom čarter kompanijom..."

1/9 >> Pogledaji ovu galeriju
Galerija
Da koronavirus sa sobom nije donio samo poslovnu neizvjesnost i minuse, pokazuju primjeri brojnih domaćih tvrtki. Poslušali su potrebe tržišta, okrenuli se proizvodnji dezinficijensa i zaštitne opreme te ih čak počeli i izvoziti.

Do jučer je to bila proizvodnja kozmetike, ali korona je fokus tvrtke Marka Grossa usmjerila u drugom pravcu. Sada se proizvode dezinficijensi i strojevi za njihovo raspršivanje.

Upotreba je vrlo jednostavna, vrlo brza. Dezinficijens je pripremljen pod visokim tlakom, pod visokim brojem okretaja, elektromotor ga raspršuje kroz jednu diznu u jako sitnim česticama, u sam zrak u prostoru", objašnjava funkcioniranje spreja.

Dezinficijens se u zraku zadržava najmanje tri sata, a taj potpuno hrvatski proizvod prepoznalo je i tržište.

"S najvećom svjetskom čarter kompanijom razgovaramo, oni imaju na tri kontinenta svoje čarter baze. Ako se sad tu ne prilagodite programima, imat ćete problem s poslovanjem s mogućnošću isplaćivanja plaća i sa svim negativnim što to donosi", zaključio je Gross.

Potencijalno negativnu situaciju oni su okrenuli sebi na mlin. Prodaja dobro ide, a proizvodom su zadovoljni i u Ivičinoj marini. Redovito zaprašuju brodove, uredske prostorije, sanitarije. "Zašto bismo mi to uvozili kad imamo svoje snage koje mogu proizvesti dovoljno za naše tržište i za naše potrebe?" zapitao je Ivica Škec.

Zadovoljni su oni, ali i njihovi gosti. Škec tvrdi da se osjećaju sigurno jer ne strahuju od zaraze.

Od humanitarnog rada do unosnog posla

Svoju tržišnu nišu našao je i jedan zagrebački startup. 3D printanje prvo ih je odvelo u humanitarnu izradu dijelova za vizire. "Što se tiče biznis potencijala, tu se dogodio efekt koji nismo očekivali, a to je da je u toj cijeloj akciji naš printer uspio opskrbiti sve te ljude koji su izrađivali vizire", ponosna je poduzetnica Patricija Kunc.

Ono što je počelo humanitarno sada polako može prerasti u pravi posao. Kunc tvrdi kako u poslovanju treba biti fleksibilan i prilagodljiv ovisno o branši u kojoj se nalaze, što je zahvatilo i nju s obzirom na to da se bavi 3D printanjem.

Iz Gospodarske komore poručuju kako su brojne tvrtke upravo na taj način odlučile razvijati svoje poslovanje. Jer jedino uz prilagodbu mogu opstati i biti konkurentne.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr