Brojne su stvari o kojima su autobusni prijevoznici danas morali voditi računa. Primjerice o propisanoj udaljenosti putnika.
Iako su se autobusni prijevoznici bojali navale - njihova stvarnost je bila drugačija. Na liniji koja je obično krcata danas nije bilo previše putnika.
Franjo Grgurić, vlasnik autobusne tvrtke objasnio je što za njega kao prijevoznika znače prazna mjesta i koliko bi trebalo biti putnika da na liniji Samobor - Zagreb, tvrtka bude na nuli.
"Za nas to ne znači ništa dobro. Nema prihoda i gomila se gubitak. Trebala bi intervenirati vlast, trebaju nam dati poticajna sredstva. Imali smo do sada poticaje po radniku, ali sad je krenuo prijevoz i gomilaju se gubitci. Pogon košta, košta gorivo, registracija...
Mi bi trebali imati po 30 putnika po svakom polasku da bi se pokrili, ali imamo jako veliki pad broja putnika. U odnosu na ožujak putuje pet posto putnika od ranije", napominje.
Rješenje problema vidi u pomoći države i subvencijama.
"Ima direktiva EU, koju primjenjuju brojne zemlje prema kojoj nam se može pomoći. Hrvatska tu direktivu ne primjenjuje zbog lobija, interesnih lobija povezanih s politikom. Direktiva se može primijeniti za mjesec dana. Sredstva se mogu osigurati. To nisu velika sredstva.
Hrvatska putuje
This browser does not support the video element.
Mi smo danas napravili privremeni vozni red, vidjet ćemo se hoće li se početi puniti autobusi, ako ne, morat ćemo razmišljati o ukidanju nekih linija ili razgovarati da lokalne jedinice subvencioniraju dio. Vidjet ćemo.
Povećanje cijene karata nama ništa ne znači jer kome da dignemo cijenu, kada nema putnika? Povećanje cijena neće riješiti ništa", upozorava.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr