U slučaju da obiteljski liječnici utvrde da treba specijalistički pregled, pacijenti će dobiti pisanu potvrdu da su naručeni, ali ne i papirnatu uputnicu, jer se i one od sad šalju elektroničkim putem.
"Tu je puno manje papira i svega ostalog, pacijent samo treba preuzeti odgovornost i znati kad je naručen na kakvu pretragu i doći na zakazani termin", rekla je Dunja Ljubičić, liječnica obiteljske medicine Doma zdravlja Osijek.
E-uputnica na odredište stiže gotovo istog trena kad je poslana. Ako liječnik nije imao ponuđene termine u ustanovi u kojoj traži pregled, upućuje zahtjev da se on odredi. Takvi mailovi su jučer ujutro stizali i u osječku bolnicu.
"Idemo u rezervacije, naručimo tog pacijenta. Ako je na šalteru osobno došao, mi mu izdamo potvrdu osobno u ruke, a ako su nam poslani putem maila onda oni dobiju poziv kući. U slučaju da ih pacijent ne dobije, šalje im se na kućnu adresu", kaže Snježana Rebuš, voditeljica Odsjeka centralnog naručivanja KBC Osijek.
Domagoj Drenjančević, pomoćnik ravnatelja za kvalitetu KBC Osijek, kaže kako je dio pretraga centraliziran za sve oblike naručivanja. No, dio pretraga izravno odlazi na dijagnostičko mjesto, kao što su to pregledi u laboratorijima.
Na zakazani pregled pacijenti odlaze slično kao i u ljekarnu.
"U pravilu više ne predaju ništa nego daju zdravstvenu iskaznicu u trenutku svog dolaska na osnovu kojih se njih može identificirati s ozbirom na matični broj i pronalaze se u izborniku", rekao je Drenjančević.
Ipak, postoje slučajevi kada će se uputnice i dalje ispisivati.
"Ima puno ustanova i puno županija u kojima to još uopće ne funkcionira, gdje se to na stari način i dalje radi. Najbolji primjer gdje funkcionira sve je Primorsko-goranska županija", rekla je Ljubičić.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr