Na svakom vjetrobranskom staklu automobila i autobusa primijetit ćete crne točkice po rubovima, a često i u području iza retrovizora. No, znate li koja je njihova funkcija? Ima ih više, a one su iznimno važne i nisu tu samo kao ukras.
To ima veze s načinom na koji se izrađuju automobilski prozori - od 1950-ih i 60-ih nadalje, proizvođači automobila počeli su koristiti ljepilo za držanje automobilskih prozora na mjestu, umjesto metalnih obloga.
Naime, kad se vjetrobransko staklo peče u industrijskim pećnicama rubovi bi se distorzirali, a to bi utjecalo i na vidljivost kroz staklo pa su proizvođači automobila odlučili dodati ove točkice koje su u biti uzorci keramičke boje. Zbog njih se temperatura u pećnici ravnomjerno raspoređuje.
Te trake (i točkice koje ih obrubljuju) nazivaju se i frit, piše RD. One su tu i kako bi se sakrili, oku neugodni, tragovi ljepila na rubovima vjetrobranskog stakla. Budući da su ovi oslikani rubovi pečeni u prozoru, oni su gotovo neuništivi.
Što se tiče točkica, one su tu da naprave estetski ugodan prijelaz od debelih crnih linija do prozirnosti prozora. Točke nisu nasumično postavljene; postavljene su u ono što je poznato kao "polutonski uzorak", postajuće sve manje i udaljenije kako se crna boja povlači. Ovaj je uzorak manje neugodan za oko od neprozirne crne boje pored prozirnog stakla.
Njihova druga namjena, osim vizualnog efekta, je kontrola temperature. Da bi se stakla na prozorima i vjetrobranskim staklima savijala potrebno ih je zagrijavati. Crno obojeno staklo zagrijava se brže od ostatka prozora. Točkice su tu da malo ravnomjernije raspoređuju toplinu, što sprječava da se vjetrobransko staklo iskrivi na vrućini.
Ove točkice se nerijetko šire i na područke iza unutarnjeg retrovizora iz jednostavnog razloga – u tom području vam neće pomoći sjenila (koja su s vozačeve i suvozačeve strane), pa frit pomaže blokirati sunčevu svjetlost kad gledate u retrovizor.