Natječaj u gradskoj tvrtki

Traže 100 novih zaposlenika, plaća je dobra, ali mnogima je problem stres: "Otkazale su kočnice, mahao sam ljudima da bježe..."

Prijedlog gradonačelnika Tomislava Tomaševića građanima Grada Zagreba, koji su izbezumljeni gužvama, da se voze javnim prijevozom moći će se realizirati ako uspije riješiti kadrovske probleme u ZET-u, jer tamo trenutačno traže stotinjak vozača. Mnogi vozači su pred mirovinom, a oni mlađi bježe zbog stresa i neispravnih vozila.

Mario Perković je 16 godina vozač tramvaja, a glavna motivacija mu je plaća.

"Bila je skoro duplo veća nego kad sam radio u privatnom sektoru i to je ono što me najviše privuklo u ZET", rekao je u razgovoru s reporterkom Dnevnika Nove TV Mateom Ćorić Brunović te pojasnio što treba da bi se bio dobar vozač: "Strpljenja, iskustva, mora imati dobru obuku, voljeti taj posao. Ne može samo doći i voziti."

Zagreb traži 100 novih vozača tramvaja. Plaća je od 1200 do 1500 eura. Onaj tko se želi prijaviti, mora imati vozačku, minimalno 21 godinu, završenu srednju školu i dobar vidi, ali moraju proći i šestomjesečnu školu za vozača tramvaja koja košta 2700 eura, što moraju sami platiti. Tek nakon polaganja tog mogu sjesti u ovom stolicu. Do prije 10 godina to je plaćao ZET, ali više nije takva praksa.

"Ja sam osobno protiv toga. Trebala bi firma to platiti pa kroz nekog određeno vrijeme da se to uzme od plaće. Zamislite nekog tko danas traži posao da mora dati 3000 eura", napomenuo je Anto Jelić, predsjednik sindikata vozača i prometnih radnika ZET-a.

Grad Zagreb nikad nije zapošljavao u ovako velik broj vozača. Razlog, kažu, nije samo njihova dob, koja je u prosjeku više od 55 godina.

"Drugi, malo značajni razlog, je izmjena Zakona o osposobljavanju vozača tramvaja. Mi stoga do kraja godine moramo pokrenuti osposobljavanje novih vozača jer u narednoj godini ili godinu i pol možda to nećemo biti u mogućnosti jer će se po zakonu formirati novi kurikulum da bi se moglo pristupiti njihovom osposobljavanju", objasnio je glasnogovornik ZET-a Domagoj Zeba.

Negiraju da imaju kroničan nedostatak vozača, ali Jelić pak tvrdi drugačije.

"Kronično ih nedostaje, nedostaje najmanje 60-70 do 100 vozača da bismo redovito mogli imati slobodne dane", rekao je.

Veliki problem je i stres na poslu. Sve su učestaliji napadi na vozače, a vozila su u lošem stanju. Anonimni sugovornik Dnevnik Nove TV pet godina je vozio tramvaj i odlučio dati otkaz.

"Ostao sam s čehoslovačkim tramvajem bez kočnica na Božić na Zrinjevcu. Mahao sam ljudima da bježe ispred tramvaja, oni su prelazili preko zebre. Kako ne znaju što se događa, ja im zvonim i mašem, jedva smo izbjegli katastrofu. Kvar hidraulike, tramvaj je strugao po podu, oni su mi rekli da idem dalje", ispričao je.

Natječaj za nove vozače tramvaja traje još dva tjedna.

Pročitajte i ovo "Moram ovo reći" Ivana Petrović otkrila detalj sa zatvorenog sastanka: "Vučić je Plenkoviću dobacio da se s time uopće ne slaže"

Pročitajte i ovo Ovo su važni datumi Uskoro važne promjene za vozače: Ako ne želite platiti kaznu, ovo je obvezno

 

Povezane teme