Mario Perković 16 je godina vozač tramvaja, a glavna mu je motivacija plaća.
"Bila je skoro dvaput veća nego kad sam radio u privatnom sektoru i to je ono što me najviše privuklo u ZET", rekao je u razgovoru s reporterkom Dnevnika Nove TV Mateom Ćorić Brunović te objasnio što treba da bi bio dobar vozač: "Strpljenja, iskustva, mora imati dobru obuku, voljeti taj posao. Ne može samo doći i voziti."
Zagreb traži 100 novih vozača tramvaja. Plaća je od 1200 do 1500 eura. Oni koji se žele prijaviti moraju imati vozačku, minimalno 21 godinu, završenu srednju školu i dobar vid, ali moraju proći i šestomjesečnu školu za vozača tramvaja, koja košta 2700 eura, što moraju sami platiti. Tek nakon polaganja toga mogu sjesti u ovu stolicu. Do prije 10 godina to je plaćao ZET, ali više nije takva praksa.
"Ja sam osobno protiv toga. Trebala bi firma to platiti pa da se tijekom određenog vremena to uzme od plaće. Zamislite nekog tko danas traži posao da mora dati 3000 eura", napomenuo je Anto Jelić, predsjednik sindikata vozača i prometnih radnika ZET-a.
Grad Zagreb nikad nije zapošljavao ovako velik broj vozača. Razlog, kažu, nije samo njihova dob, koja je u prosjeku viša od 55 godina.
"Drugi, malo značajniji razlog jest izmjena Zakona o osposobljavanju vozača tramvaja. Mi stoga do kraja godine moramo pokrenuti osposobljavanje novih vozača jer u idućih godinu ili godinu i pol možda to nećemo biti u mogućnosti jer će se po zakonu formirati novi kurikulum da bi se moglo pristupiti njihovu osposobljavanju", objasnio je glasnogovornik ZET-a Domagoj Zeba.
Negiraju da imaju kroničan nedostatak vozača, ali Jelić pak tvrdi drukčije.
"Kronično ih nedostaje, nedostaje najmanje 60-70 do 100 vozača da bismo redovito mogli imati slobodne dane", rekao je.
Velik je problem i stres na poslu. Sve su učestaliji napadi na vozače, a vozila su u lošem stanju. Anonimni sugovornik Dnevnik Nove TV pet je godina vozio tramvaj i odlučio dati otkaz.
"Ostao sam s čehoslovačkim tramvajem bez kočnica na Božić na Zrinjevcu. Mahao sam ljudima da bježe ispred tramvaja, oni su prelazili preko zebre. Kako ne znaju što se događa, ja im zvonim i mašem, jedva smo izbjegli katastrofu. Kvar hidraulike, tramvaj je strugao po podu, oni su mi rekli da idem dalje", ispričao je.
Natječaj za nove vozače tramvaja traje još dva tjedna.