Razmjeri katastrofe nakon poplave koja je pogodila podravske općine uz Dravu još neko vrijeme neće biti poznati, ali postoji mogućnost da su zbog nebrige, osim jezera Šoderica, zatrovani i okolne bunari, polja i Drava.
Uzrok leži u desetljetnom problemu koji se nalazi na nekoliko koraka od rijeke i podravskog mora – bivšoj praonici vagona na Botovu, vjerojatno mogućem najzagađenijem tlu na prostoru Hrvatske, piše Glas Podravine.
Radi se o tempiranoj ekološkoj bombi, a je li ona eksplodirala u vrijeme nedavnih poplava, doznat će se nakon što Zavod za javno zdravstvo provede uzorkovanje voda i tla. Tlo je sad natopljeno naftnim derivatima i kemikalijama. To je podravskom listu potvrdio načelnik Općine Legrad Ivan Sabolić još u vrijeme kad je postavljao zečje nasipe uz Šodericu.
"Dio praonice je pod vodom. To je još jedan od užasa koji nam se trenutno događa. Došlo je na naplatu to što su u Zagrebu više od desetljeća zanemarivali problem na koji stalno ukazujemo", rekao je.
Postavlja se pitanje gdje će sva ta zatrovana voda u konačnici završiti i hoće li Šodericu pretvoriti u mrtvo jezero?
"Zagađena voda iz bivše praonice vagona dospjet će svugdje, a tek će analize voda pokazati pravo stanje stvari", objasnila je ravnateljica županijskog Zavoda za javno zdravstvo Draženka Vadla.
Uzorkovanje voda u ovom trenutku nema smisla, istaknula je, jer situacija na terenu još nije sanirana niti se voda s pojedinih dijelova nije skroz povukla.
"Bojim se da je sezona kupanja na Šoderici za ovu godinu završena. Posebno upozoravam ljude koji imaju bunare da iz njih ne konzumiraju vodu s obzirom na to da tako mogu ugroziti svoje zdravlje. Još neko vrijeme nećemo znati jesu li i koliko zatrovani", rekla je.
Odgovorni prebacuju lopticu
Glas Podravine upite o sanaciji poslao je HŽ infrastrukturi i HŽ putničkom prijevozu, a oni lopticu odgovornosti prebacuju iz jednog dvorišta u drugo, tvrdi Glas Podravine.
"HŽ Cargo nije vlasnik niti zemljišta niti nekretnina na predmetnoj lokaciji pa se samim time u njegovom vlasništvu ne nalazi ni praonica vagona u kolodvoru Botovo. Još 2006. godine sva imovina na toj lokaciji pripala je HŽ Infrastrukturi", stoji u odgovoru HŽ Carga.
S druge strane, iz HŽ Infrastrukture ističu da je prema Zakonu o zaštiti okoliša propisano da će troškove nastale onečišćenjem okoliša snosi onečišćivač. Kada je nastalo onečišćenje, dodaje se u odgovoru, praonicu za teretne vagone koristio je jedino HŽ Cargo. Također, zemljište na kojem se nalazi onečišćenje u vlasništvu je Republike Hrvatske i nije dano HŽ Infrastrukturi na upravljanje.