Tako su se u razdoblju od 1. rujna 2010. pa do 30. travnja 2011. godine dogodile 6 883 prometne nesreće. U njima je bilo ozlijeđeno 1 721 osoba, dok su život izgubile 23 osobe.
Policijska izvješća PU zagrebačke bilježe bolje rezultate za godinu kasnije. Od 1. rujna 2011. pa do 30. travnja 2012. godine na području grada Zagreba dogodilo se 6 456 prometnih nesreća. Ozlijeđeno je 1679 osoba, a poginulo je njih 17.
Viktor Forjan iz Odjela za sigurnost cestovnog prometa PU zagrebačke, kaže kako zasluge ne mogu otići samo na jednu adresu. Dodaje kako je tendencija pada prometnih nesreća zabilježena u statistikama policijskih postaja u svim dijelovima Hrvatske.
12 sati otrežnjenja
'Za smanjenje prometnih nesreća odgovorne su preventivne i naknadne mjere. Tako je sada praksa da kod najtežih prekršaja, a to su oni pod utjecajem alkohola, vozača vodimo u policijske prostorije na otrežnjenje koje traje 12 sati', tvrdi.
Prometni stručnjak Željko Marušić tvrdi kako je kriza zaslužna za veću sigurnost u prometu Dodao je kako se većinom radi o vozačima koji se prvi puta susretnu s takvom kaznom. 'Kada jednom završe iza brave 12 sati, sigurno im neće drugi put pasti na pamet da sjedaju za volan pod utjecajem alkohola. Onda oni svoje iskustvo prepričaju prijateljima, kolegama i poznanicima, i tako se zapravo usmenom predajom čini prevencija', pojasnio je i dodao da je na području grada Zagreba prošle godine zabilježeno čak 2000 takvih slučajeva.
Viktor Forjan dodaje kako su za smanjenje prometnih nesreća u gradu Zagrebu zaslužni i mediji, koji velik dio svojeg prostora pune sadržajem o opasnostima na cesti. 'Svi sudionici prometa postali su svjesniji i znaju koje ih opasnosti čekaju', tvrdi. Ističe kako je uz policiju i medije, za siromašniju crnu kroniku u prometu odgovoran i HAK, kao i brojne udruge.
Jedan dio odgovornosti je i u dolasku većeg broja taksi služba, koje su u zadnje vrijeme smanjile cijene. 'Zbog njih je manje vozača koji će pod utjecajem alkohola sjesti za volan, pogotovo tijekom vikenda. No, Viktor Forjan ipak dodaje kako je na našim cestama još uvijek previše za volanom onih koji imaju promile alkohola u krvi.
Prometni stručnjak Željko Marušić tvrdi kako je kriza zaslužna za veću sigurnost u prometu. 'Ljudi se manje voze zato što je benzin skup, također, voze se sporije jer štede, a da ne govorimo koliko se plaše policijskih kazni', pojašnjava.
Kao bitnu stavku koja je pridonijela smanjenju prometnih nesreća, Marušić spominje ulaganje u autoceste. 'Mi smo prije 5- 6 godina uložili ogroman novac u infrastrukturu, i to nam se sada vraća', tvrdi.
>> MUP upozorava vozače: Počinje sezona motocikala, pripazite na njih
No, napominje kako skupa cestarina do jedne mjere poništavaju blagodati sigurnog prometa koji su donijele nove ceste. 'Hrvatska ima nerazumno visoke cijene cestarina, pa tako ljudi da bi izbjegli plaćanje koriste alternativne puteve, na kojima u najvećem broju dolazi do prometnih udesa', kaže.
Marušić posebno naglašava kako jeftin taksi spašava živote. 'Žalosno je jedino da država ne prepoznaje da taksi službama treba dati olakšice, ovako su jeftine cijene njihovog prijevoza na uštrb zaposlenika koji u danu rade često i preko 10 sati', tvrdi. Također, Marušić kaže kako ne trebamo zaboraviti da automobili svake godine postaju sve sigurniji.