Jučer su se WhatsAppom počele širiti panične poruke o trovanju Romerquelle vodom, a onda i upozorenje da se ne piju svi Coca-Colini proizvodi. Od sinoć pokušavamo doći do nekoga iz kompanije kako bi nam potvrdio imaju li kakvih saznanja o tome jesu li ove priče točne, ali bez uspjeha.
Coca-Cola se oglasila tek danas oko 12:20 šturim priopćenjem.
Komunikacijski stručnjak Krešimir Macan smatra da se s objavom za medije zakasnilo.
"Trebalo je reagirati odmah. Kada iz kompanije komentiraju jesu li za nešto čuli, to već znači da su zakasnili, nastala je šteta", kazao je za DNEVNIK.hr.
Klasični način komuniciranja podrazumijeva brzu reakciju.
"U kriznom komuniciranju važno je utvrditi činjenice i preuzeti inicijativu. Ovo nisu mediji napravili, čak ni društvene mreže već se informacije dobivaju preko komunikacijskih kanala prikazane kao tajna koja se onda širi kao blesava", rekao je Macan.
Smatra da je riječ o lažnim informacijama iz nekoliko razloga.
"Ovo je jasan napad na brend, konkurencija je jaka, velika je borba na tržištu", pojasnio je pa dodao: "Tijekom korone netko je slao poruke u istom formatu, radilo se o glasovnim porukama u kojima netko blizak vlasti upozorava nekoga na nešto, ali to treba ostati između njih."
Postoji i još jedna stavka po kojoj se može prepoznati da se radi o fake newsu.
"Po čemu ja znam da je problem - kada vidim da je poruka podijeljena mnogo puta. Ta oznaka je i uvedena nakon pokolja u Mianmaru koji je omogućilo upravo masovno širenje lažnih vijesti i histerije i zato su sada su te stvari ograničene", rekao je Macan.
Unatoč tome što vjeruje da se, dakle, radi o dezinformacijama, upravo činjenica da o tome ne možemo govoriti sa sigurnošću pokazuje da se radi o presporoj reakciji.
"Mi imamo svoju percepcije, ali samo oni znaju što su činjenice. Ne znam zašto ovako djeluju - imaju krizne timove, imaju krizne priručnike. To trebate pitati njih", poručio je za kraj.