Nakon dvije pandemijske godine potrošači kreću u lov na popuste, posljednji put s kunom u novčanicima. Ana Knežević iz Hrvatske udruga za zaštitu potrošača je za Dnevnik Nove TV objasnila koje su novosti u pravilima o provedbi sezonskih sniženja.
Knežević je u razgovoru s reporterom Dnevnika Nove TV Mariom Biočinom rekla da kada kreće sezonsko sniženje, treba se prikazati i najniža cijena u posljednih 30 dana.
"To je pokušaj da se stane na kraj i da trgovci neposredno prije sniženja podignu cijene i onda ih vrate na onu normalnu. Ovako je prvi put i nadamo se da će ipak djelovati", optimistična je Knežević koja dodaje da ono što je 70 posto sniženo je jako malo i rijetko bi neki kupac to kupio. Oko povrata robe, Knežević je rekla da trgovci nemaju obvezu vratiti novac ako kupac želi napraviti povrat ili zamjenu robe.
Savjetuje potrošačima da trebaju prvo provjeriti i pitati u trgovini može li se roba vratiti i dobiti novac ili dobiti novi proizvod. Ako ne, neka odu u drugu trgovinu.
Oko internetske prodaje, Knežević je upozorila da je jako puno stranica za prijevaru. "Trgovina mora imati svoj naziv, adresu, telefon i odredbe zakona kako se vraća roba. Ako toga nema - ne kupovati", savjetuje. Obeštetiti potrošače ne može nitko, već moraju sami paziti.
Upozorava da su hrvatski potrošači najlošije informirani u Europskoj uniji. "Moraju naučiti svoja prava i kako se trguje online", zaključila je Knežević.
Više o sezonskim popustima pogledajte u priloženom videu.
Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.