Biciklisti su se na prosvjedu pobunili zbog preuskih biciklističkih staza te na biciklističku infrastrukturu koja je, tvrde, opasna i nepovezana.
"Grad Zagreb se hvali kilometrima pofarbanih biciklističkih staza, a u stvarnosti niti jedna biciklistička staza u gradu nije propisno izvedena! Niti jedna! To nije slučajno. To je sustavno zanemarivanje i diskriminacija ovog oblika prijevoza", izjavila je Tena Šarić iz Sindikata biciklista.
This browser does not support the video element.
Zagrebački gradonačelnik Milan Bandić branio se tvrdnjom da je u Zagrebu izgrađeno više staza nego u ijednom hrvatskom gradu: "Tristo kilometara biciklističkih staza je u Zagrebu napravljeno, u prosjeku najviše u Hrvatskoj", rekao je.
S druge strane, članovi Sindikata biciklista tvrde da niti jedna staza nije napravljena prema propisima.
U priopćenju Sindikata biciklista istiću da je Pravilnik o biciklističkoj infrastrukturi stupio na snagu 2016. godine s ciljem povezivanja biciklističke infrastrukture u smislenu i sigurnu mrežu, a da je rok za ispunjenje tog cilja istekao ovog proljeća.
Kao najvažnije zahtjeve Sindikat je istaknuo zahtjev da MUP sankcionira "gradove zbog izgradnje opasne, nepropisne i ilegalne infrastrukture te zbog neprilagodbe navedenom Pravilniku."
Šarić je dodala da bi se trebalo sankcionirati i vozače automobila za prekršaje privremenog zaustavljanja na biciklističkim trakama i stazama te za oduzimanje prednosti biciklistima.
"Krenite pojačano nadzirati ponašanje vozača motornih vozila prema ostalim sudionicima u prometu”, zaključila je te je pozvala i bicikliste na obzirnu vožnju, stoji u priopćenju Sindikata.
Sve svoje zahtjeve Sindikat će dopisom uputiti nadležnim i prozvanim institucijama u nadi da će se na biciklistički promet početi gledati ravnopravno i u skladu sa zakonima i Pravilnikom.