Dva sata tjedno

Za djecu koja ne idu na vjeronauk: U hrvatske škole stiže novi predmet

Slika nije dostupna
Ministarstvo znanosti i obrazovanja izradilo je kurikulum za novi izborni predmet pod radnim nazivom Kritičko mišljenje, koji bi bio alternativa za učenike koji ne upisuju konfesionalni vjeronauk, te ga je uputilo u javnu raspravu.

Nije bila ideja da napravimo pandan vjeronauku, nego još jedan predmet koji će biti ponuđen djeci koja ne upisuju vjeronauk, rekao je ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs na konferenciji za tisak u četvrtak.

Radna skupina napravila je izvrstan posao i kreirala kurikulum koji je više od onoga što podrazumijeva sama izbornost, kazao je.

Predmet je moderno koncipiran da djecu od početka vodi kao kritičkom mišljenju i odvajanju onoga što je valjano od onoga što je nevaljano, kazao je Fuchs i izrazio nadu da će ispuniti očekivanja.

Voditelj Radne skupine Bruno Ćurko rekao je da je kurikulum usmjeren prema nemanipulativnoj školi, odnosno, da djecu nastoji naučiti kako misliti, a ne što misliti.

Cilj je razvoj vještina koje podupiru kritičko mišljenje i da učenik može svoje mišljenje poduprijeti argumentima.

Naveo je raspravu o vuku i psu kao primjer za manje uzraste. U toj priči pas odustaje od slobode i odabire sigurnost, a vuku je draža sloboda.

Iz mog iskustva pola djece bi se opredijelilo za jedno, a pola za drugo. Bitno je da su argumentirana mišljenja trebaju poštivati, kazao je i zaključio da je predmet povezan sa skoro svim drugim predmetima koji postoje u školi.

Pročitajte i ovo uputili otvoreno pismo Nastavnička grupa osudila postupanje ministra i prosvjetnog inspektora: "Učitelji su šokirani rezultatima, inspektor je direktno kršio zakon"

Pročitajte i ovo pali se alarm Kuhari, stolari, vodoinstalateri... Što stoji iza prijedloga da se ukinu upisi u neke smjerove za deficitarna zanimanja?

Zamišljeno je da kurikulum mogu izvoditi nastavnici razredne nastave i oni koji predaju društveno-humanističku grupu predmeta, a predavat će se dva sata tjedno u svih osam razreda.

Kako je kazao ministar Fuchs, vjerojatno će biti uveden 2023./2024. godina i naknadno će se odlučiti hoće li to biti frontalno u sve škole ili prvo u pedesetak eksperimentalnih škola. U školama će biti organizirani sastanci na kojima će roditelji bit informirani o njegovu uvođenju.


 

Povezane teme