Točno u podne prvi su putnici prošli novom cijevi tunela Učka. Da prve uzmu karticu s Kvarnerske strane čast su imale Eda i Eleonora, blizanke iz Lupoglava.
Za poklon su dobile godišnju pretplatu na tunel i Istarski ipsilon.
"Nisam ni u snu mislila da ćemo mi biti prve koje će proći kroz tunel. Ali sad sam shvatila zašto je to tako. Mi smo blizanke, a ovo je nova cijev blizanka postojeće cijevi tako da je očito to moralo biti tako simbolično", rekla je Eda Sandalj.
Gradila se tri godine, duga je 5630 metra, i najmoderniji je tunel u Hrvatskoj.
"Super, baš je, sviđa mi se kaj je jako osvjetljen, baš je lijepo bilo proći kroz novi tunel", rekao je Mario iz Karlovca.
Dok je u novoj cijevi promet tekao bez problema, stara se morala prilagoditi na novi režim. Od dvosmjernog tunela postao je jednosmjerni.
"Danas je još u planu samo postavljanje signalizacije u staroj tunelskoj cijevi da se ona prilagodi vožnji u samo jednom prometnom traku. Znači vozna traka u smjeru Istra – Kvarner", objasnio je Lucijan Dušić, voditelj centra upravljanja
Obje su se cijevi pomno pratile i iz kontrolnog centra. Svaki je metar tunela pokriven kamerama.
"Za sada su uvjeti povoljni, ustvari jako dobri, promet ide svojim tokom, sve pod kontrolo", rekao je Sandi Škrinjar, operater centra upravljanja
Od nedjelje je i drugačiji režim u tunelu jer prilikom prolaska hitne medicinske pomoći nema potpunog zatvaranja.
"Zatvorit ćemo privremeno samo Istru u vremenu kad hitna bude prije portala Istra da može slobodno proći. Više nema zatvaranja Kvarnera jer nemamo prometa sa suprotne strane", objasio je Škrinjar.
Za petnaestak dana zatvoriti će se prva cijev tunela Učka i ona kreće u rekonstrukciju koja će trajati negdje do početka svibnja. Plan je da za sljedeću turističku sezonu obje cijevi budu potpuno u funkciji.
Za tri godine, bude li sve po planu, otvara se i autocesta do Matulja te novi vijadukti Mirnom i Limskim kanalom.