Iz Konzuma su kazali da su spremno dočekali promjenu valute te kako najveći izazov očekuju u razdoblju dvojnog opticaja kuna i eura koje će biti na snazi do 14. siječnja, kada primaju obje valute, a vraćaju eure kad god je to moguće.
"Prilagodili smo sve interne sustave te procesi u prodavaonicama teku bez poteškoća, uz povremene manje izazove koji se rješavaju u hodu, a koji su uglavnom vezani uz kartično plaćanje, odnosno funkcionalnost kartica različitih banaka", istaknuli su iz Konzuma.
Napominju kako u ovom trenutku kupci pretežno plaćaju u kunama, a njihovi zaposlenici vraćaju novac u novčanicama i kovanicama eura kojima su se opskrbili dovoljno za operativno poslovanje.
"Također, u svim prodavaonicama postoje i blagajne na kojima je plaćanje moguće isključivo karticama, a kako bi proces kupnje bio brži za one kupce koji koriste taj način plaćanja. Ujedno, na samoposlužnim blagajnama se tijekom razdoblja dvojnog optjecaja može plaćati isključivo karticama jer ćemo u tom razdoblju prilagođavati sustav za primanje novčanica i kovanica eura", navodi se u odgovoru Konzuma.
Zahvaljujući temeljitim pripremama, transparentnoj komunikaciji i educiranim zaposlenicima, sigurni su da će kupcima uspješno olakšati pripremu za potpuni prelazak s kune na euro.
I iz Spara Hrvatska su istaknuli kako su na vrijeme proveli sve radnje i investicije u sustavu potrebne za uspješan prelazak s kune na euro.
"Svi procesi u našim Spar i Interspar trgovinama odvijaju se bez poteškoća", kazali su. Dodaju i da su, u želji da kupcima osiguraju povoljniju kupnju s uvođenjem eura od 1. siječnja, redovne cijene svih proizvoda zaokružili na niže.
Naime, Spar Garancija jamči da se kod preračunavanja svake pojedine cijene, iz kune u euro, miče treća decimala, što automatski znači niže cijene za više od 30.000 proizvoda, naveli su.
I iz Lidla Hrvatska su kazali kako poslovne aktivnosti funkcioniraju bez problema te kako se poslovanje u trgovinama odvija nesmetano.
"Vezano za prelazak na euro, poslovne aktivnosti Lidla Hrvatska funkcioniraju bez problema. Poslovanje u trgovinama se odvija nesmetano, a sve vrste plaćanja od strane naših kupaca odvijaju se bez poteškoća", odgovorili su iz tog trgovačkog lanca.
Iz trgovačkog lanca Pevex su istaknuli kako su na vrijeme krenuli u pripremu uvođenja eura i sve su tome prilagodili u svojim prodajnim centrima kako bi kupcima omogućili i dalje nesmetanu kupovinu. "U pripremu uvođenja nove valute smo utrošili oko 700 tisuća eura", kazali su.
Napominju kako sa svoje strane nemaju nikakvih poteškoća no kako postoje tehnički problemi s pojedinim bankama i to kod kartičnog plaćanja.
Iz Kauflanda su kratko poručili da u njihovim trgovinama za sada sve teče bez poteškoća.