U srijedu je podizanjem posljednjeg, 165. segmenta čelične rasponske konstrukcije potpuno spojen Pelješki most. Proteže se od Komarne na kopnenoj strani, do Brijeste na Pelješcu.
Most ima 13 raspona, od kojih je pet glavnih duljine 285 metara, šest centralno postavljenih armiranobetonskih pilona visine 33 metra, te dvije trake zajedno sa zaustavnom trakom koja će služiti za održavanja mosta.
Dan nakon spajanja Hrvatske na Facebooku se povela rasprava o tome tko je prvi došao na ideju o gradnji Pelješkog mosta.
Protagonisti prepirke su SDP i HDZ.
SDP je na Facebooku objavio status u kojem tvrdi da je Pelješki most bila ideja Ive Šprlje, župana Dubrovačko-neretvanske županije u periodu od 1998. do 2005. godine te člana SDP-a.
"Hrvatska je Pelješkim mostom napokon spojena! Ideja SDP-ova župana Šprlje, čovjeka koji 'povezuje i spaja', napokon je realizirana velikim dijelom zahvaljujući i Vladi SDP-a, koja je omogućila EU financiranje i na taj način osigurala povezivanje europskog teritorija", napisali su iz SDP-a na Facebooku te priložili fotografiju.
HDZ tvrdi da je prva ideja zapravo bila ideja Županijskog odbora HDZ-a Dubrovačko-neretvanske županije iz 1998. godine.
"Pod teretom rasula u stranci i izbacivanja članstva, u SDP-u su danas posegnuli i za iskrivljavanjem povijesti. Tako se služe izmišljotinama hvaleći se da je upravo SDP prvi pokrenuo ideju o gradnji Pelješkog mosta?!" navodi se u objavi.
"Ipak, zbog SDP-ove potrebe da obmanjuju javnost, važno je podsjetiti na činjenice. Prvo pravo političko definiranje potrebe izgradnje Pelješkog mosta očitovalo se 1998. Te godine održani su izvanredni izbori za Skupštinu Dubrovačko-neretvanske županije. Na njima je Županijski odbor HDZ-a Dubrovačko-neretvanske županije izradio izborni program pod nazivom 'Raditi i graditi'. Najvažniji projekt izbornog programa bio je Pelješki most. Iste godine 1. listopada u Hrvatskom saboru, u ime Kluba zastupnika HDZ-a Luka Bebić izložio je potrebu izgradnje Pelješkog mosta, koji je projekt već 1999. u Saboru usvojen kao sastavni dio cestovne infrastrukture u Strategiji prometnog razvitka RH", pišu iz HDZ-a.