I struka i poslodavci od države traže da smanji trošarine, a na potezu je ministar financija Zdravko Marić. "Bila je psihološka granica prvotno na 7, pa na 8, sada smo već i na 10 kuna", kaže ministar Marić.
Uskoro bismo mogli i na 11 kuna po litri benzina.
U prvom redu, mogu se smanjiti trošarine. Jer cijene sirove nafte na svjetskim tržištima rastu već šesti tjedan zaredom, pa će rasti i cijene goriva, a u litri goriva, državne trošarine i PDV čine polovicu ukupne cijene.
"O trošarinama ćemo isto također u okviru cjelokupnog ovog novog paketa poreznih izmjena gledati, početak je turističke sezone, treba i na to gledati, dolazi veliki broj stranaca u Hrvatsku i ako procijenimo država uvijek može na taj način uskočiti", kaže Marić.
Državni potez očekuju i poslodavci i autoprijevoznici. Jer, ako raste cijena goriva, njima rastu troškovi, pa raste i konačna cijena njihovih proizvoda.
"Mislim da bi bilo dobro, s obzirom da smo nekonkurentni, slabo produktivni i s još većim nametima, mislim da ćemo se cementirati na začelje Europske unije", smatra Gordana Deranja iz Hrvatske udruge poslodavaca.
Osim skuplje nafte, jača i dolar. Stručnjaci zato smatraju da država nema što čekati.
"Nema vam tu puno čekanja, tržište se može i okrenuti kroz neko vrijeme. To je pitanje formule da tako kažem, ako se postavi formula da u sljedećem periodu cijena ne može preći 10 kuna, onda je sada vrijeme da se to napravi, nema se tu šta čekati", ističe ekonomski analit6ičar Velimir Šonje.
Prosječan Hrvat, koji na godinu napravi 15 tisuća kilometra, na gorivo svaki mjesec troši oko 1000 kuna. Iznos će biti još i veći, probije li litra benzina granicu od 11 kuna, kao što je to bio slučaj prije 6 godina.