Hrvatska već ima uhodane modele

SDP o cjelodnevnoj nastavi: "Bez podrške zbornice, ovakva značajna reforma nije moguća ni ostvariva"

Zgrada SDP-a Foto: Tomislav Kristo/Cropix
Saborski Klub zastupnika SDP-a održao je u srijedu okrugli stol o 'cjelodnevnoj školi' na kojem je rečeno da bez pune podrške učitelja, reforma neće biti provedena i kako dobra ideja o radu škola u jednoj smjeni može biti 'kompromitirana pogrešnim i isključivim pristupom'.

"Kroz dobro osmišljeni i fleksibilni model cjelodnevne škole svakom djetetu može se pružiti obrazovanje i zdravo odrastanje, ali bez pune podrške učitelja, roditelja, osnivača i uz široki društveni konsenzus ovakva značajna reforma neće biti moguća niti ostvariva", jedan je od zaključaka rasprave, priopćeno je iz SDP-a.

Nije problem cjelodnevna škola, poručeno je s okruglog stola SDP-a. Problem je ovako osmišljena cjelodnevna škola.

Sudionici su se složili da posljedice pristupa, bez podrške zbornice i bez šire javne rasprave o potrebama i očekivanjima društva, koji već pri izradi projekta nije uključivao sve subjekte na koje se sam projekt odnosi - djecu, roditelje, učitelje i nastavnike, ravnatelje te osnivače škola, mogu biti 'razorne za svaku buduću reformu' osnovne škole, navodi se u priopćenju.

Iz SDP-a su ustvrdili kako o tome svjedoči i više od 1600 primjedbi iznesenih u procesu javnog savjetovanja.

Sudionici okruglog stola smatraju i kako Hrvatska već ima dobre i uhodane modele produženog boravka i cjelodnevne škole koji se mogu nadograditi i osuvremeniti.

Pročitajte i ovo Stigle žestoke kritike Bura zbog uvođenja cjelodnevne nastave: "Ne želim dijete prepustiti sustavu"

Pročitajte i ovo Mladi i izazovi Pod kojim uvjetima hrvatski učenici putuju? "Mislim da su Slovenci to dobro riješili"

Kažu i kako se radne obveze učitelja u novim i zahtjevnijim formatima neposrednog odgojno-obrazovnog rada s djecom, ne smiju povećavati i da bi dnevna organizacija rada trebala biti fleksibilnija nego što je predloženo, u smislu da se djeci osigura prikladno opremljeni prostor i vrijeme za igru, odmor i samostalni rad.

Kao poseban problem spomenute su posebnosti malih i područnih škola, gradskih i ruralnih sredina, problemi djece s teškoćama u razvoju, s problemima u ponašanju, iz posebno ranjivih društvenih skupina, ali i nadarenih učenika, sportaša, učenika manjinskih ili umjetničkih škola.

U raspravi su također spomenuti tehnički aspekti realizacije cjelodnevne škole poput nedostatka prostornih, kadrovskih i financijskih kapaciteta, osiguranja prijevoza ili prehrane učenika, nepostojanja odgovarajućih stručnih timova i izvršitelja s potpuno novim radnim zadacima - administratori, IT podrška, odgojitelji koji paze na djecu u slobodno vrijeme, instruktori koji su im pomoć pri samostalnom učenju i radu.