Jeftino i kvalitetno

Odlična ideja! U Rijeci otvorena trgovina bez ambalaže, građani oduševljeni

1/5 >> Pogledaji ovu galeriju
Galerija
Bert je prvi riječki samoposlužni aparat za prodaju proizvoda bez ambalaže.

Nudi širok izbor, od prehrambenih proizvoda do sredstava za čišćenje i šampona.

„Ovaj put uzela sam prirodni jabučni ocat, inače sam dosad uzela bučino ulje i maslinovo i moram priznati da sam jako zadovoljna“, kaže Ana iz Rijeke.

Korištenje aparata je jednostavno. Plaćanje je gotovinsko, a jedini je uvjet da svaki kupac ima svoju ambalažu. Maslinovo ulje je iz Istre, bučino iz okolice Bjelovara, ocat stiže iz Virovitice, šamponi su iz Zagreba, a sredstva za čišćenje iz okolice Rijeke.

„Cijena je jeftinija upravo kako bismo potaknuli ljude da poduzmu tu akciju i odu i napune si sami“, kaže Davor Ćiković, proizvođač biodeterdženata.

Pokretač je projekta riječko komunalno društvo Čistoća. Zaradu nemaju, a to, kažu, nije ni cilj.

„Cilj je prije svega edukacija i motivacija građana da ne koriste jednokratnu ambalažu, nego da donesu svoju ambalažu, po mogućnosti staklenu, i uzimaju proizvode na taj način, višekratno“, kaže Bia Gec, krajobrazni arhitekt iz komunalnog društva Čistoća.

Ekološki osvještenu kupnju Riječani mogu obavljati svaki dan od 7:30 do 14:30. Na taj način čuvaju okoliš i podržavaju kružno gospodarstvo. Reporterka Nove TV Katarina Jusić razgovarala je s Milanom Zagorcem iz KD-a Čistoća o samoposlužnom aparatu Bert. 

Bert je sada ovdje, no uskoro se seli. O čemu je riječ?

Bert, naš bezambalažni aparat KD-a Čistoća, uskoro se seli u malo gradsku radionicu za popravak različitih predmeta i sitnica za svakodnevnu upotrebu. Jedan je od ciljeva ovog projekta poticanje građana da se ne stvara otpad, zapravo da ga se što manje stvara, da se predmeti popravljaju i da ih se koristi višekratno.

Bitno je istaknuti da je to u skladu s hijerarhijom gospodarenje otpada, također i s planovima vezanima za gospodarenje otpada. Građani i mediji o svemu će biti dodatno obavješteni uskoro, i to već ove jeseni.

Danas smo se i sami uvjerili kako su građani prepoznali ovakav način nabavke proizvoda, no koliki je zapravo interes?

Izuzetan, može se reći čak je da je u ovom probnom radu, kada smo pustili Berta u upotrebu tijekom posljednjih mjesec dana, interes građana, i to bez velikih kampanja, zaista velik. Građani dolaze svakodnevno i kupuju različite proizvode, a to pokazuje dvije stvari: interes građana za proizvodima malih domaćih proizvođača te građani postaju sve svjesniji važnosti korištenja višekratne ambalaže umjesto jednokratne koju svi želimo spriječiti. 

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr 

1/2 >> Pogledaji ovu galeriju
Hrvatska Uvidjeli čega nema na tržištu: Dok drugi odlaze u Irsku i Njemačku, oni su odlučili bolje uvjete stvoriti pod vlastitim krovom