Je li se ova nesreća i kako mogla spriječiti te ulaže li se dovoljno u željezničku infrastrukturu, s profesorom na Fakultetu prometnih znanosti u Zagrebu Mladenom Nikšićem razgovarala je reporterka Valentina Baus.
To je pruga opremljena automatskim kružnim blokovima - onemogućuju da vlak uđe u prostorni odsjek prije nego li je drugi vlak izašao iz tog prostora. Da vlak uđe u taj prostor, sustav bi ga automatsko zaustavio. No, Nikšić objašnjava da postoji mogućnost da novi vlak ipak uđe u taj prostor, ali po posebnim propisima.
"Morat će se istražiti komunikacija između prometnika vlakova i strojovođa. Teško je prejudicirati bilo kakav zaključak", objasnio je.
Posljednjih se godina ulaže u željezničku infrastrukturu, no pitanje je je li trebalo i ranije početi na tim ulaganjima.
"Svjedoci smo da se najviše ulagalo u autoceste. Sama pruga Križevci-Koprivnica je pruga u koju se intenzivno investira i ulaže i to će biti dio željezničke mreže koji će prvi doseći najvišu razinu nakon modernizacije i očekujem puno bolje rezultate i pokazatelje kad ta dionica bude u potpunosti gotova. Treba biti strpljiv, investicije u željeznice nisu brze, za to treba jako puno vremena. Mislim da ćemo puni učinak vidjeti za pet do deset godina", zaključio je.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr