Ništa sporno?

Povjerenstvo utvrdilo da Vili Beroš nije poslovao s Petrom Pripuzom, a nije ni pokrenulo postupak protiv Darka Horvata i netočnih podataka o vlasniku broda za koji je jamčila država

Vili Beroš, ministar zdravstva Foto: DNEVNIK.hr
Povjerenstvo za odlučivanje o sukobu interesa nije pokrenulo postupke protiv ministara Vilija Beroša koji je bio prijavljen zbog skrivanja interesne povezanosti s Petrom Pripuzom ni ministra Darka Horvata zbog neistinitog iznošenja podatka o vlasniku broda za koji je jamčila država.

Ministar zdravstva Vili Beroš bio je prijavljen da skriva poslovni odnos s poduzetnikom Petrom Pripuzom, a povjerenstvo je pregledom sudskog registra utvrdilo da je dužnosnikova sestra zaposlena kao prokurist ili direktor u pet poduzeća povezanih s Pripuzom.

No, postupak nije pokrenut jer je utvrđeno da Ministarstvo zdravstva nije poslovalo s tim tvrtkama ni sklapalo poslovne odnose u vrijeme ministarske dužnosti Beroša ni ranije dok je bio pomoćnik.

Postupak nije pokrenut ni protiv Darka Horvata koji je bio prijavljen da je kao ministar gospodarstva neistinito iznio podatak o vlasništvu broda za koji je država dala jamstva čime je navodno povrijedio načela dužnosti.

U prijavi se navodilo da je Horvat prilikom primopredaje broda novom vlasniku u splitskom Brodosplitu netočno izjavio da je naručitelj nizozemska tvrtka, iako je pravi naručitelj tvrtka registrirana na Maršalskim otocima u vlasništvu Tomislava Debeljaka.

Pročitajte i ovo Reakcija iz brodogradilišta Brodosplit odbacio prozivke iz stranke Pametno: "Plaćamo komunalne naknade, oni nasrću na brodogradilište"

Pročitajte i ovo premijer nije zadovoljan Plenković: "Imam pravo podnijeti tužbe protiv Povjerenstva"

Iz odgovora Ministarstva gospodarstva pokazalo se da je naručitelj broda tvrtka Polar Expedition s Maršalskih otoka, ali je ostalo nejasno tko je vlasnik te tvrtke. Povjerenstvo je utvrdilo da u slučaju da Pripuz i jest njezin vlasnik nije ništa sporno jer nije utvrđena interesna povezanost između Pripuza i Horvata.

Uz to, povjerenstvo je utvrdilo da ugovor kojim je država jamčila izgradnju broda s 36 milijuna eura nije potpisalo Ministarstvo gospodarstva na čijem je Horvat čelu nego Ministarstvo financija. Jamstvo u konačnici nije ni aktivirano jer je brod izgrađen na vrijeme.