Pomorci na brodu LNG Croatia, plovećoj jedinici za uplinjavanje ukapljenog prirodnog plina (FSRU) LNG terminala u Omišlju morat će se cijepiti ukoliko žele nastaviti raditi na terminalu, odluka je norveške tvrtke Golar putem koje se zapošljavaju pomorci na LNG terminalu.
"Iz tvrtke Golar smo dobili informaciju da svi pomorci koje ukrcavaju na brodove moraju biti cijepljeni. Prvom dozom cjepiva najkasnije do 1. studenoga ove godine, a drugom najkasnije do 1. siječnja iduće godine.
U protivnom, kompanija im više neće garantirati zaposlenje", rekao je Hrvoje Krhen, direktor tvrtke LNG Hrvatska koja upravlja terminalom te dodao da je i dosad praksa na LNG terminalu, po pitanju zaštite od zaraze COVID-19, bila striktna, navodi Novi list.
Od obaveze cijepljenja bit će izuzeti jedino pomorci koji su preboljeli COVID u zadnjih šest mjeseci i imaju valjanu potvrdu o preboljenju.
"Ni dosad na terminal, pa tako ni na brod, nije mogao ući nitko tko nema COVID-potvrdu. Dakle, i pomorci su morali, prilikom svakog ukrcaja, imati potvrdu da su cijepljeni ili negativan COVID-test ili potvrdu da su preboljeli COVID-19. Ovo je ozbiljan posao u kojemu ne možemo riskirati da se posada zarazi te da u pitanje dođe opskrba tržišta prirodnim plinom", pojasnio je Krhen.
Na pitanje koliko je pomoraca s broda LNG Croatia dosad cijepljeno, odgovara da je cijepljen veći dio, a vjeruje da će se i ostali cijepiti. Riječki dnevnik navodi da na FSRU brodu rade isključivo hrvatski pomorci, sukladno ugovoru o sufinanciranju projekta iz fondova Europske unije.
Predsjednik Hrvatskog udruženja posrednika u zapošljavanju pomoraca, putem čije agencije Zorović Maritime Services je zaposlen dio posade broda, Mario Zorović, kaže kako se očekuje da će većina velikih brodarskih kompanija uskoro uvesti obavezno cijepljenje protiv COVID-19, bez kojeg neće biti moguć ukrcaj na brod.
"Dosad je već nekoliko velikih kompanija, poput Stene i Hoegh LNG-a, uvelo obavezu cijepljenja za sve svoje pomorce. Moram istaknuti da je većina pomoraca obavezu cijepljenja prihvatila, a dobar dio ih je već cijepljen. Primjerice, od 200 pomoraca, koliko ih zapošljavamo na brodovima Hoegh LNG-a, samo je jedan odbio cijepljenje, rekao je Zorović", te ponovio da u CROSMA-i očekuju da će velika većina brodarskih kompanija slijediti primjer onih koje su već uvele obavezu cijepljenja te da će dosadašnje preporuke o cijepljenu uskoro prerasti u obavezu.
Prema podacima CROSMA-e, od oko 17 tisuća hrvatskih pomoraca u međunarodnoj plovidbi, od kojih čak 77 posto čine časnici na brodovima, protiv COVID-19 cijepljeno je njih tek nešto više od 50 posto, no u Udruzi očekuju da će ta brojka značajno narasti sad kad su kompanije počele uvoditi obavezno cijepljenje kao uvjet za dobivanje ili zadržavanje radnog mjesta. Obavezno cijepljenje za sve članove posade uskoro se očekuje u prvom redu na kruzerima i putničkim brodovima, čiji su pomorci u stalnom kontaktu s putnicima.
Glavni tajnik Sindikata pomoraca Hrvatske, Neven Melvan, ističe da uvođenje obaveze cijepljenja ne bi smjelo biti u domeni odlučivanja brodarskih tvrtki, već bi se o tome trebalo odlučivati na razini Svjetske pomorske organizacije (IMO).
"Sindikat pomoraca Hrvatske i ITF (Međunarodna federacija transportnih radnika) već duže vrijeme promoviraju i podržavaju cijepljenje pomoraca. Smatramo, međutim, da o tome ne bi smjele odlučivati samo i isključivo brodarske tvrtke, već u prvom redu IMO i države iz kojih pomorci dolaze.
Smatram da će cjepivo protiv COVID-19 postati obavezno u knjižici cijepljenja pomoraca, ali se to ne bi trebalo događati na ovakav način", rekao je Melvan.