Ne sviđa im se odredba po kojoj bi nakon 67. godine života svi vozači morali na obvezan liječnički pregled, koji bi kompletnu umirovljeničku populaciju stajao više od 94 milijuna kuna.
Kažu diskriminira ih se prema dobi i udara po ionako praznom novčaniku troškovima pregleda. Umirovljeniku Branku Cvetkoviću su 84 godine, a vozi već 60 godina. On smatra kako je i dalje sposoban za vožnju i bez obaveznog liječničkog pregleda. "Nema potrebe za liječničkim pregledom, nosim naočale i redovito obavljam liječničke preglede i ne znam zašto se to radi", kaže ogorčeno.
Prema novom Zakonu, svi stariji od 67 godina morali bi na liječnički pregled kod specijalista medicine rada, ako žele produžiti vozačku dozvolu. Cijena pregleda 430 kuna. Branko napominje: "U Hrvatskoj su male mirovine. Ljuti me što ću morati ponovo na testiranje, slagati kockice, proći psihološki test i ne znam kakav".
Prema posljednjoj statistici MUP-a u Hrvatskoj je 220.000 vozača starijih od 65 godina. Sudjeluju u 4.000 prometnih nesreća, od kojih sami izazovu njih 70 posto. Višnja Fortuna iz Matice umirovljenika Hrvatske smatra da bi pregled za umirovljenike trebao biti besplatan.
"Neka svi idu na liječnički pregled. Nemam ništa protiv, ali neka bude za umirovljenike besplatno. Ne vidim niti jedan razlog, osim da se napuni državni proračun". O tome trebaju li stariji vozači na novi specijalistički pregled sada odlučuju liječnici obiteljske medicine. Smatraju da su ovakve zakonske promjene dobrodošle.
Dr. spec. obit. med. Dragan Soldo iz Hrvatskog društva obiteljskih doktora upozorava: "Već su postojali slučajevi u kojima je pacijent uzimao lijekove ili imao neku bolest, te bi skrivio prometnu nesreću i na kraju bi se optužio njegov liječnik obiteljske medicine zašto nije upozorio na to. Naravno liječnik opće medicine uopće nije znao da ta osoba ima vozačku dozvolu i da vozi."
Dvije trećine osoba starijih od 65 godina imaju bar tri kronične bolesti. Upravo zato, obvezan pregled nakon 65. godine, od zemalja u okruženju uvela je primjerice Slovenija.