OVI INDEKS

Traži se radnik više: Pogledajte kojih je pet zanimanja najtraženije u Hrvatskoj

Slika nije dostupna
Indeks slobodnih radnih mjesta - OVI indeks - ukazuje kako je i u rujnu ove godine potražnja za radom bila snažna, a Ekonomski institut Zagreb (EIZ) objavio je i koja su zanimanja bila najtraženija.

"U skladu s kretanjima na tržištu rada zadnjih godinu i pol dana, OVI indeks ukazuje kako je i u rujnu ove godine potražnja za radom bila snažna. U usporedbi s rujnom 2021. godine te rujnom pretpandemijske 2019. godine, ovogodišnji rujanski OVI pokazuje za 13,7 i 26,6 posto snažniju potražnju za radom", navodi se u objavi na internet stranicama EIZ-a.

Slično se, dodaju, može zaključiti i iz tromjesečnih podataka - u trećem kvartalu 2022. godine tražilo se 9,9 i 31,2 posto više radnika no u trećem kvartalu 2021. i 2019. godine.

Najtraženija zanimanja u rujnu ove godine bila su prodavač, konobar, učitelj, skladištar i knjigovođa, dok je 48,5 posto oglasa za posao nudilo ugovor na određeno, a 42 posto ugovor na neodređeno, ističu iz EIZ-a.

Primjećuje se i rast oglasa za posao koji spominju mogućnost rada od doma, s 1,7 posto u rujnu 2021. godine na 2,5 posto u rujnu ove godine.

Sličan trend rasta vidljiv je i s oglasima za poslove usmjerene na umirovljenike, kojih je u rujnu ove godine bilo 3 posto, a u rujnu prošle godine 2,5 posto, navodi se u objavi Instituta.

Pročitajte i ovo RADNIČKA PRAVA Stiže novi Zakon o radu: Pogledajte koje sve promjene čekaju poslodavce i radnike
Pročitajte i ovo ŽIVOT NA TRACI Skraćeni radni tjedan i dalje kao SF: Umjesto da radimo kraće za više, radit ćemo duže za isto ili još i manje?

OVI - Online Vacancy Indeks, mjesečni je indeks online oglasa slobodnih radnih mjesta razvijen na Ekonomskom institutu u suradnji s portalom MojPosao, a svrha mu je pružanje pravovremenih informacija o trenutnom stanju potražnje za radom.

OVI indeks izrađuje se jednostavnim prebrojavanjem broja jedinstvenih novih oglasa čiji rokovi prijave završavaju u mjesecu za koji se indeks izračunava. S obzirom na to da se uzimaju oglasi objavljeni putem samo jednog portala, broj oglasa izražava se kao indeks (bazna godina je 2015.).