Nakon što smo prije dva dana objavili nevjerojatne podatke o cijenama izgradnje dionice autoceste Dugopolje - Ravča, na kojoj je čak i WC stajao vrtoglavih 3 milijuna kuna, stižu i novi podaci. Znakovi u tunelima sporne dionice dvostruko su skuplji nego u, primjerice, najdužem hrvatskom tunelu.
>> EKSKLUZIVNO donosimo dokumente: HAC držač papira platio 3.500 kuna
>> Ekskluzivno Slaven Žužul: Nisam igrač Ive Sanadera
>> Kalmeta: Ne znam ništa o visokim cijenama toaleta
Na tunelu Mala Kapela 2004. godine oznake za izlaz u nuždi s postavljanjem bile su između 4.000 i 6.000 kuna, ovisno o modelu. Samo dvije godine poslije na opremanju manjeg tunela između Dugopolja i Ravče za isto se plaćalo više od 8.000 kuna. USKOK sumnja da je upravo spomenuta dionica preplaćena za oko 740 milijuna kuna.
Za INGRA-u koja je gradila, kako smo prekjučer otkrili WC od 3 milijuna kuna sve je čisto. Skuplji je, tvrde, zbog protuvandalske opreme. 'Naravno da je ta oprema znatno skuplja nego običan WC. Takva specifikacija je tražena po projektu, takva je nabavljena. Takva oprema je ponuđena HAC-u koji ju je odobrio i takva je ugrađena', rekao je Igor Oppenheim, predsjednik Uprave Ingre.
'Neke stvari nije moguće provjeriti jer je niz radova skriven pod zemljom'
Osim opreme sumnja se i u preplaćivanje radova. Ugovori oduzeti iz HAC-a na češljanje će kod sudskih vještaka. 'Konkretno kod autoputova neke stvari nije moguće provjeriti osim preko dokumentacije jer je, recimo, niz radova skriven ispod zemlje', rekao je Mladen Ožić, sudski vještak za graditeljstvo.
U konkretnom slučaju odgovori bi se mogli nalaziti u milijardu kuna plaćenih nepredviđenih radova na dionici Dugopolje - Ravča koja je na kraju stajala ukupno 7 milijardi kuna. 'Može se utvrditi da li su to radovi koji su ugovarani i zašto su se ti radovi u građevinskom smislu ugovarali i može se utvrditi da li su to bili neophodni radovi', rekao je Ožić.
'Nije posao ministra da kontrolira sva poduzeća'
Za skupe nepredviđene radove resorni ministar ne osjeća odgovornost, a istrage podržava. 'Nije posao ministra da kontrolira sva silna poduzeća u njegovom resoru, a još manje da bude odgovoran ako netko nešto u nekom poduzeću krade. To ja jednostavno ne prihvaćam', rekao je Božidar Kalmeta.
Predsjednik Nadzornog odbora Hrvatskih autocesta iz razdoblja kada je sporna dionica građena Zdravko Livaković danas je bez komentara.