Plan vrijedan 87,5 milijuna eura

Hoće li nova strategija privući veći broj ljudi na dva kotača? "Najbolji način je to učiniti brzim i sigurnim"

Hrvatska je među državama s najvišim postotkom poginulih biciklista u Europskoj uniji. Zato treba mijenjati infrastrukturu, ali i poraditi na edukaciji i popularizaciji tog prijevoznog sredstva, koje bira svaki treći Nizozemac, ali i tek svaki 11. Hrvat. Zaključci su to nove Strategije Vlade koja je u javnom savjetovanju.

Stiglo je proljeće, a s njim i biciklisti. Bez gužve i stresa to prijevozno sredstvo čuva i novčanik jer klasični bicikl ne treba gorivo. U Hrvatskoj tek šest posto ljudi svakodnevno vozi bicikl.

Europski prosjek je osam posto, a prednjače Danci i Nizozemci. Svaki četvrti Danac i svaki treći Nizozemac život ne može zamisliti bez bicikla. No ima Hrvatska svoju Dansku - u Varaždinu 26 posto njih prije auta bira bicikl.

"Vlada je u javno savjetovanje uputila Nacionalni plan za razvoj biciklističkog prometa do 2027. godine. Prema tom strateškom dokumentu, država planira uložiti 87,5 milijuna eura za gradnju gotovo 900 kilometara novih biciklističkih staza.

Da na infrastrukturi treba raditi, pokazuju i crne statistike MUP-a.
Prosječan broj poginulih biciklista na milijun stanovnika za 28 posto je veći od prosjeka Europske unije", pojasnio je reporter Dnevnika Nove TV Dino Goleš.

Pročitajte i ovo u Babinoj Gredi Odbačen u kanal i teško ozlijeđen: Policija traži vozača koji je udario biciklista i pobjegao

"Često stradavaju greškama drugih vozača, ali vrlo često i svojim greškama - voze po nogostupu, voze pod utjecajem alkohola, kada idu preko pješačkog prelaza, ne siđu s bicikla", naveo je voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa Ravnateljstva policije Josip Mataija za Dnevnik Nove TV.

Biciklizam nije jeftin hobi. Cijena novog bicikla kreće se od 400 pa do 6000 eura, koilko stoji jedan električni. "Trendovi su definitivno išli u smjeru elektrobicikala, elektroromobila. Iako, realno, najviše se prodaju analogni, odnosno na žgance, i to najviše cross modeli, više za ravnije terene", rekao je voditelj trgovine bicikala Božidar Katanović.

Pročitajte i ovo Na putu napretka Budućnost na dva kotača: Ulaganje koje nema alternative, Hrvatska bi tu mogla posebno daleko dogurati

Janko Večerina, predsjednik Sindikata biciklista, pohvalio je izvedbu novoga plana. "Ne samo da su ministarstvo i Fakultet prometnih znanosti angažirali svoje stručnjake nego smo angažirani i mi iz civilnog sektora", rekao je Večerina.

Pozvao je sve građane da daju svoje mišljenje i da se odazovu na javno savjetovanje. "Drago mi je da se samo nekoliko godina zakašnjenja tome pridružujemo. Zastupnici Europskog parlamenta gotovo su jednoglasno izglasali izradu ovog plana i na europskom nivou. Imat ćemo mi spreman naš dok se paneuropski ne složi", kazao je Večerina.

Ima i savjet kako povećati broj ljudi koji će biciklirati. "Najbolji način je to učiniti jednostavnim, praktičnim, brzim i sigurnim načinom kretanja. Ako im ne osiguramo sigurnu infrastrukturu, malo tko - osim entuzijasta, koristit će to prijevozno sredstvo", zaključio je Večerina.

 

Više o biciklizmu pogledajte u priloženom videu.

Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.
 





 

Povezane teme