Kad na terenu nema vatrenog ludila nema ni potrošnje. Suveniri reprezentacije u središtu Zagreba nisu baš najtraženija roba. Tik uz navijačku zonu, na sajmu domaćih proizvođača hrane i pića, također nije bajna situacija. Turista je zbog korone, ipak manje.
"Nadamo se da će biti bolje. Većinom dolaze domaći, ali ima i stranih, malo engleski, malo njemački", kazao je Jeronim za Dnevnik Nove TV . "A ide onako, vrućina nas ubija", dodao je Dražen iz Zagreba.
Koliko pobjede vatrenih znače za potrošnju pokazalo se 2018. godine. Tada su Hrvati u manje od tri tjedna potrošili trinaest milijardi kuna. Više nego za tradicionalno potrošački prosinac i blagdansku kupovinu. Ugostiteljski sektor tada je, za razliku od danas, trljao ruke. No živimo novo normalno.
"Kako koja utakmica, sve ovisi o utakmici, ali mi imamo puno kafića koji uopće nisu otvoreni jer nemaju terase", rekao je o popunjenosti ugostitelj iz Pule Ron Biteri.
Potrošnja hrane i pića sramežljivo raste. Prema podacima porezne uprave, na dan prve utakmice u odnosu na tjedan ranije, potrošeno je pet milijuna kuna više. U petak, kada je utakmica ipak bila u povoljnijem terminu, pojelo se i popilo za 53 milijuna kuna, osam više nego petak prije. Očekivano, kaže struka.
"Ne možemo u istom obujmu sudjelovati na utakmicama, niti su restorani i kafići otvoreni da se može biti unutra i vani i mislim da su ljudi i dalje pomalo uplašeni da se opuste, da slave i uživaju", zaključila je ekonomistica Maruška Vizek.
Uz hranu i piće, trpi i ostala potrošnja vezana za sportska natjecanja poput prodaje televizora i putnih aranžmana. Konačne brojke neće biti ni približne onima iz euforične 2018.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr