"Jedan od zadataka nam je izgradnja sustava prepoznavanja i nagrađivanja izvrsnosti i širenja dobre prakse. Poruka koju želimo poslati je da se reforma sukreira i da je biti izvrstan i truditi se nešto što se isplati", poručila je u utorak ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak na predstavljanju novosti u sustavu nagrađivanja odgojno-obrazovnih radnika.
Istaknula je kako u Virtualnim učionicama radi, educira se i sukreira reformski proces više od 40 tisuća učitelja i nastavnika te da Ministarstvo vidi odlične i kreativne primjere dobre prakse koje želi iskoristiti.
Raspisan javni poziv za izradu digitalnih priručnika za osnovnu i srednju školu
Tako je Ministarstvo u sklopu projekta "Podrška Cjelovitoj kurikularnoj reformi" raspisalo javni poziv odgojno-obrazovnim radnicima za izradu digitalnih metodičkih priručnika za osnovnu i srednju školu, s ciljem prikupljanja inovativnih primjera metodičkih preporuka za ostvarivanje odgojno-obrazovnih ishoda predmetnih kurikuluma i međupredmetnih tema.
Za učitelje autore sukreiranih reformskih paketa osigurano je 20 milijuna kuna iz Europskog socijalnog fonda, raspodijeljenih u 10 tisuća jednokratnih nagrada u iznosu od 2000 kuna bruto. Prvi rok zaprimanja prijava je 24. svibnja, poziv je otvoren do iskorištenja planiranih sredstava, odnosno najkasnije do kraja ove godine, a prijave će provjeravati formirano povjerenstvo.
Ministrica Divjak istaknula je kako je to tek prvih 20 milijuna kuna, izrazivši uvjerenje da će još novca utrošiti za nagrađivanje.
Pravilnik o nagrađivanju – pet milijuna kuna za 500 najboljih učitelja
Drugi dio nagrađivanja odnosi se na Pravilnik o nagrađivanju koji, između ostalog, predviđa odabir najuspješnijih odgojno-obrazovnih radnika, a njegova se objava očekuje idući tjedan. Najboljih 500 bit će nagrađeno s 10.000 kuna bruto, za što je osigurano pet milijuna kuna iz državnog proračuna, a učiteljima će nagrade biti dodijeljene na Dan učitelja početkom listopada.
Kao neke od kriterija izvrsnosti ministrica je istaknula prenošenje iskustva i primjera kolegama u obliku radionica, objavljivanje stručnih članaka i priručnika, izradu i objavljivanje otvorenih obrazovnih sadržaja te rad na domaćim i međunarodnim projektima iz područja odgoja i obrazovanja.
U okviru tog Pravilnika prvi se put uvodi i sustavno nagrađivanje odgojno-obrazovnih radnika koji sudjeluju u eksperimentalnim programima, što je povezano s povećanom količinom posla u okviru tih programa. "Sigurna sam da je to samo prvi korak u ovom smjeru prepoznavanja najboljih i nagrađivanja tisuće onih koji obrazovni sustav vuku naprijed", zaključila je Divjak.
Uz Pravilnik o nagrađivanju, uskoro će se donijeti i odvojeni Pravilnik o napredovanju, koji je trenutačno u fazi dorade i izrade, sukladno primjedbama iz javnog savjetovanja. (Hina)