Time je ministar odgovorio na javni apel stanovnika Kvarnera kojim oni traže ukidanje mostarine na otok Krk, piše Morski.hr.
U apelu koji su stanovnici Kvarnera poslali ministru stoji kako su most za otok Krk i tunel Učka izgrađeni od samodoprinosa građana i odavno isplaćeni, pa bi samim time trebali biti besplatni. U istom se kontekstu spominje i primjer tunela Sv. Ilija kroz Biokovo, gdje su se stanovnici uspjeli izboriti za neplaćanje.
''Najprije dovoditi u isti kontekst tunel Sv. Ilija s mostom Krk i tunelom Učka nije korektno zbog toga što se most Krk ne naplaćuje za fizičke i pravne osobe s otoka Krka, Cresa, Lošinja, Raba itd. Dakle, svi oni koji imaju prebivalište ne plaćaju most Krk. Drugo, ukupan dug Hrvatskih autocesta iznosi 5,5 milijardi eura. I mi smo, razmatrajući zahtjev gradova i općina iz Imotske krajine, gdje je zaista demografska situacija mnogo gora i složenija nego na otoku Krku, išli u dogovor sa Svjetskom bankom i donijeli, rekao bih, demografsku i političku odluku koja je u tom trenutku bila najbolja“, kazao je ministar Butković.
Tunel Učka i dalje će se naplaćivati
''Tunel Sv. Ilija nije autocesta. Isto tako most kopno – Krk nije formalno dio autoceste, nego dio pristupne ceste koja dovodi promet na autocestu. Po tom principu trebalo bi osloboditi most Krk. Mi vodimo razgovore sa Svjetskom bankom i s kreditorima jer je to dio ukupnog duga, da se takva situacija dogodi i na ovome mostu. Ipak, ponavljam, dovoditi u istu situaciju most Krk i ljude koji tu žive pa su oslobođeni cestarine po Zakonu o otocima, s tunelom Sveti Ilija nije korektno. Ali, evo, vodimo računa o tome, otvorili smo razgovore i pričekajmo do kraja godine da donesemo konačnu odluku“, dodao je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.
Tunel Učka, nažalost, nije takav slučaj. Prema riječima ministra Butkovića, tunel Učka je u koncesiji i samim tim Hrvatska vlada ne može ukinuti naplatu prolaska kroz tunel.
''Tunel Učka nije pod ingerencijom Hrvatske vlade i Hrvatskih autocesta, nego je kao i čitav Istarski ipsilon u koncesiji. Ne mogu Vlada ni Hrvatske autoceste donijeti odluku o isključenju, odnosno nenaplaćivanju tunela Učka zbog toga što je to dio razgovora i dogovora između postojećeg i budućeg ugovora o koncesiji, koji se sada mijenja zbog izgradnje 150 milijuna eura vrijednog punog profila Istarskog ipsilona od tunela Učke do Pazina. Odnosno, već je u pripremi druga faza druge cijevi tunela i to je izdvojena priča od one Hrvatskih cesta i Autoceste Rijeka – Zagreb“, zaključio je ministar Butković.