Rezultati najnovijeg istraživanja pokazali su učenici ne vole školu. Naime, tek 16 posto osmaša voli ići u školu, a voli je i 35 posto učenika petih razreda. Međutim, učenici su dobre ocjene dali svojim učiteljima.
"Odnosi u našim školama se mogu gledati kao pozitivan dio sustava. Ali, očito je da je sadržaj koji se u školi uči problematičan. Djeci škola nije izazovna, zanimljiva, nije nešto u čemu uživaju", rekla je Zrinka Ristić Dedić iz Instituta za društvena istraživanja.
Učenici smatraju da je gimnazija cijenjenija od strukovne škole, da zahtjeva više truda i da bolje priprema za fakultet. No, kada je riječ o zapošljavanju, više od 45 posto osmaša smatra da se brže zapošljavaju oni sa strukovnom školom.
Ristić Dedić smatra da bi škole trebale bolje upoznati učenike s mogućnostima koje im se nude.
"Pokazuje se da sustavu kronično nedostaje sadržaj koji omogućuje učenicima da bolje planiraju i bolje upravljaju svojim obrazovnim putem", rekla je Ristić Dedić.
Među osmašima također vlada mišljenje da su ljudi s fakultetom cjenjeniji, bolje zarađuju i imaju cjenjeniji posao.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr