Koordinacija hrvatske obiteljske medicine (KoHOM) odbacila je kao neistinite izjave pojedinih čelnika zdravstvenih sindikata koji tvrde da se liječnici obiteljske medicine ponašaju kao privatnici i posluju netransparentno, istaknuvši kako je njihov rad transparentan i stalno podložan kontrolama Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje (HZZO).
"Naš rad je podložan čestim kontrolama osiguravatelja, mi smo stalno 'ulogirani' na centralni informatički zdravstveni sustav, te se u svakom trenu može vidjeti što i koliko radimo. Svako eventualno kršenje ugovornih obveza sankcionira se novčanom kaznom koju plaćamo svojim sredstvima, a za svoje poslovanje odgovaramo osobnom imovinom", istaknula je u priopćenju predsjednica KoHOM-a Ines Balint.
Split: Liječnici koncesionari ne žele nove ugovore o zakupu
Liječnici primarne zdravstvene zaštite, koji su u koncesiji, odnosno ugovornom odnosu sa HZZO-om, sami odlučuju kako će raspolagati sredstvima za zdravstvenu zaštitu, koliko će uložiti u opremanje ordinacija, vlastitu edukaciju i usavršavanje, edukaciju svojih zaposlenika te plaće djelatnika sukladno kolektivnim ugovorom.
"Koncesionari obiteljske medicine sve svoje obveze prema svima plaćaju na vrijeme, nemaju ni kune duga jer im dug ne bi imao tko sanirati, a za eventualne propuste odgovaraju svojom imovinom, sami opremaju svoje ordinacije, proširuju spektar usluga koje pružaju pacijentima i stalno se dodatno usavršavaju. Istodobno se financijske dubioze domova zdravlja i bolnica saniraju milijunima kuna poreznih obveznika", ističe Balint.
Upravitelj riječkog KBC-a Štimac: Nakon kontrole HZZO-a smanjuje se stopa bolovanja
Istodobno, dodaje se, bolnički liječnici primaju plaću iz proračuna, a opremu za njihov rad, godišnje odmore, bolovanje, edukacije, pa i eventualne kazne zbog kršenja ugovornih obveza, kao i osiguranja od odgovornosti, za njih plaća ustanova.
"Zašto nekome smeta nagrađivanje kvalitete i požrtvovnog rada? Liječnici primarne zdravstvene zaštite koji ulažu u opremanje ordinacija imaju zadovoljnije pacijente koji ništa dodatno ne plaćaju, a kolegama koji nas prozivaju poručujemo da bi nam svima upravo zadovoljan pacijent trebao biti na prvom mjestu", navodi KoHOM. (Hina)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook