PRIJEPORI U GRADU

Kako je CNN posvađao bivšeg i sadašnjeg gradonačelnika Dubrovnika: "Kao da ga je platio španjolski, talijanski ili turski ministar turizma!"

1/4 >> Pogledaji ovu galeriju
Galerija
Preporuka CNN-a da se Dubrovnik u ovoj godini izbjegava izazvala je mnoge reakcije. Bivši gradonačelnik Andro Vlahušić to je iskoristio za napad na aktualnog čelnika Grada, Matu Frankovića.

S druge strane, Turistička zajednica kaže da su rezervacije već sada odlične i da ih čeka - još uspješnija sezona.

Iz Londona u Dubrovnik Mohamed iz Velike Britanije stiže nekoliko puta u godini. Grad je upoznao u svakom godišnjem dobu i smatra ga drugim domom. "Dolazim u Dubrovnik već 11 godina, za mene je ovo najbolji grad za odmor, obožavam povijest i kulturu, sunce, restorane, sve. Ovdje sam bio u studenome i sada ponovno, vraćam se na proljeće i ljeto".

Preporuke svjetskih medija da se Dubrovnik izbjegava ljeti zbog velikih gužvi ne vidi kao problem. "Zimi je ovdje puno mirnije, upoznate Dubrovčane, a ljeti je Stradun svijet u malom, ne zamaram se gužvama."

Za razliku od gostiju iz Velike Britanije, bivši dubrovački gradonačelnik Andro Vlahušić kritiku CNN-a vidi kao velik problem i kampanju protiv Dubrovnika. Krivcem smatra aktualnog gradonačelnika, za kojeg kaže da se ponaša kao da ne želi turiste. "U vremenu kada ide buking za Dubrovnik i Hrvatsku, u najvažnijem vremenu, kao da ga je španjolski, talijanski ili turski ministar turizma platio da radi protiv hrvatskog turizma, nevjerojatno", ustvrdio je Vlahušić o Mati Frankoviću.

Gradonačelnik Franković poručuje kako su strane kritike dolazile i za vijeme Vlahušićeva mandata te kako je upravo on kriv za stanje u turizmu, gužve pa time i kritike, jer se za njegova mandata nije radilo planski.

"Dubrovnik će i dalje biti posjećen, samo je na nama da smanjimo dnevni priljev onih gostiju koji dolaze na par sati u Grad. Dakle, mi nemamo problema sa stacionarnim gostima. Zato moramo biti pametni, to disperzirati kroz tjedan, ali i odreći se jednog dijela profita u korist kvalitete i budućnosti Dubrovnika i dubrovačkog turizma", istaknuo je Franković.

Dijela profita svakako se ne žele odreći oni koji od turizma žive, ali gužve svi vide kao problem. Održivi turizam postao je mantra u Hrvatskoj - ne samo za Dubrovnik, već i Plitivice, Split, Zadar...Jedini način kako to postići su ozbiljne strategije i planovi. Do sada lokalne samouprave još nisu našle svoje recepte.