INFORMER DONOSI

Koje su zablude u prodaji? Stručnjak o nekim predrasudama, ali i jednom zlatnom pravilu

Informer: Zablude o kupnji - 4 Foto: DNEVNIK.hr
Na pitanje kako uz što manje troškove ostvariti što veći profit odgovora prodaja. Zadržavanje postojećih kupaca, pronalazak novih te pomoć osoblju prodajne su funkcije.

Galerija 1 1 1

Je li zaista točno da se velika većina ljudi informira prije kupnje, šteti li pretjerana ljubaznost te jesu li trgovci pomalo i psiholozi donosi prodajni stručnjak Bojan Kovačević.

Tko god nešto prodaje može se baviti prodajom.

"Sjetite se svoje zadnje kupovine i kada ste s ciljem išli nešto sebi kupiti. Došli ste u određenu trgovinu, a netko je bio prenapadan i u tom trenutku odustajete. Dogodilo se nekada da ste došli bez ikakvog cilja, ali ste ipak nešto kupili jer vam se svidjelo pristup trgovca i jednostavno vas je pridobio šarmom, ljubaznošću i ležernošću te ste vi kupili iako niste mislili. To je zapravo odgovor da ne mogu", pojašnjava prodajni stručnjak Bojan Kovačević.

Za prodaju je potrebno biti i psiholog.

"Definitivno. Pogotovo u zadnje vrijeme. Mnogi to ističu jer je danas izuzetno važno slušati svoje kupce, smanjiti obim priče i potpuno razumjeti potrebe svojih kupaca."

Prodaja je onoliko uspješna koliko je donijela zarade.

"Slažem se s tim. Jednostavno, ako brojite broj prodaja usluge ili određenih artikala na kraju se godine možete dosta zeznuti s tim brojkama. Na kraju godine kada izračunate vidjet ćete u jednom trenutku da ste stvorili određeni trošak. Ako ne usmjeravate svoju prodaju na zaradu, odnosno, prihode izgubit ćete ono što želite, a to je krajnja dobit."

Pročitajte i ovo DONOSI INFORMER Istina ili zabluda: Tko je više zadužen, žene ili muškarci? "Često se događa da supružnik ne zna da mu je bračni partner prezadužen, ali..."

Pročitajte i ovo siva ekonomija Majstori, konobari i taksisti ponekad ne izdaju račune: Provjerili smo kolike su kazne i što trebamo poduzeti

Kupci se sami informiraju

"Slažem se i s tim. Zašto? Zato što i samo vidite moć interneta u današnje vrijeme. Podatak govori da se čak 81 posto kupaca informira prije nego što ode u kupovinu."

Prodaja je prodaja – bez obzira radi li se o uslugama ili dobrima.

"Slažem se. Jednom kada savladate prodajni proces i kada razumijete koje korake trebate odraditi, bez obzira na to što prodajete u budućnosti, je li to usluga ili određeni proizvod bit ćete uspješni u tome."

Uspješan prodavač se rađa, on se ne postaje.

"Ne bih se složio s tim. Reći ću iz svog primjera. Ja sam introvertna osoba, ali sam zahvaljujući poslovima i ljudima koji su me naučili određenim procesima naučio sam kako se ponašati u određenom trenutku."

Na čak dvije trećine kupaca utječe ljubaznost osoblja pri kupnji.

"Slažem se u potpunosti. Vidite kako kupujete, kada vam se osoba svidi i kada je to ležeran pristup uz određenu dozu humora plus ljubaznost to je dobitna kombinacija."

Zlatno pravilo

"Trebate maksimalno istražiti potrebe svojih kupaca i maksimalno personalizirati maksimalno pristup jer se svaki kupac želi osjećati posebno." 

Emisiju 'Informer' pogledajte besplatno na novatv.hr!

Povezane teme