Rijetko koga nisu zgrozili jumbo-plakati postavljeni proteklih dana diljem Zagreba s natpisima poput: "Samo slabiči dobiju depresiju", nakon čega je hrvatski UNICEF otkrio da oni stoje iza kampanje koju su osmislili da bi šokirali javanost i ukazali na problem mentalnog zdravlja.
U utorak su povukli sporne plakate, no i dalje bez adekvatne isprike. Priopćili su tek kako se "ispričavaju onima koji su oglasom uzrokovali neugodu".
U srijedu su reagirali i iz Hrvatskog psihološkog društva, čiji su članovi istaknuli kako je tom loše osmišljenom kampanjom bilo moguće izazvati više štete nego koristi, bez obzira na njezin cilj.
"Ranjive skupine ovu poruku mogu shvatiti potpuno krivo i doslovno, a upitno je hoće li konačna poruka (za koju se nadamo da se krije iza ove kampanje) stići do svih osoba koje su joj bile izložene.
Želimo upozoriti da je kod ovakvih osjetljivih pitanja, neovisno o krajnjoj namjeri, važno konzultirati i stručnjake koji rade s ranjivim skupinama i koji razumiju njihove specifične potrebe i osjetljivost na poruke kojima su izloženi", naglasili su psiholozi te dodali da o mentalnom zdravlju treba govoriti na primjeren način.
"Iznimno je važno da o mentalnom zdravlju govorimo jasno, ohrabrujuće i otvoreno, iz pozicije empatije, te da podržavamo one kampanje koje to i adekvatno komuniciraju. I ovim putem pozivamo sve kreatore zdravstvene politike da osiguraju sve institucionalne, financijske i kadrovske uvjete za pomoć svim osobama kojima je potrebna pomoć i podrška u području psihičkog zdravlja. Solidarnost, stručna i ljudska podrška od velikog su značaja za psihičko zdravlje u vremenima u kojima živimo", ističu u Hrvatskom psihološkom društvu.