Najveći proizvođač pjenušavih vina je Italija s oko 27 posto ukupne svjetske proizvodnje. Hrvatska je na začelju.
"Inače, cijela Hrvatska je jako mali izvoznik vina, nešto izvozimo, ali uglavnom vino prodajemo na našem tržištu", rekao je Marinko Vladić, glavni enolog vinarije.
Hrvatski su pjenušci traženi i izvan granica Hrvatske, no problem je mala proizvodnja. Onaj koji dozrijeva u morskim dubinama sve je traženiji.
"Razlika između ovog morskog i klasičnog koji dozrijeva u tamoj komori 'na suhom', da tako kažem, se najviše ističe u perlanju", kaže enolog Vedran Gršković.
Osjete to strani gosti, koji više od Hrvata uživaju u pjenušavim vinima.
Voditelj restorana Vjekoslav Dorić je kaže: "Naši gosti, a isto tako i stranci, posebice prepoznaju dobar hrvatski pjenušac i stavljaju ga ispred nekih poznatih francuskih proizvođača."
Gosti bolje platežne moći biraju one čija se cijena kreće od 300 kuna na više. Na hrvatskom je tržištu raspon od dvadesetak do čak 1800 kuna pa i više za bocu uvoznog pjenušca. Hrvatski vinari, pogotovo oni mlađe generacije vole eksperimentirati pa se tako jedan mladi vinar odlučio na proizvodnju pjenušca na starinski način.
"To je baš taj primarni, najprimitivniji pjenušac kako se vjerojatno nekada davno radio u ovom kraju, kojem odlikuje jedna određena mutnoća", rekao je vinar Toni Katunar.
Nekada su se baš takvi pjenušci otvarali za posebne prigode.
"Ja ću pročitati jednu rečenicu koja kaže da su butije, a to je staro ime za pjenušac, 'butije pridu na stol ako pride kakov velik blagdan, kakov gospodin va kuću, ali ako je kakov pir'", kaže vinar Anton Katunar.
S obzirom na kvalitetu i ograničenu proizvodnju, hrvatski pjenušci imaju velike šanse da se probiju na europsko pa i svjetsko tržište.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr