Hrvatska udruga za odnose s javnošću (HUOJ) reagirala je u srijedu na objavu Hrvatskog novinarskog društva (HND) da su PR agencije "neprijatelji novinarstva" i "izlaze izvan svojih okvira jer više nisu glasnogovornici svojih klijenata" ukazuje na visoku razinu nerazumijevanja te struke.
Ističe da prema etičkom kodeksu stručnjaci za odnose s javnošću nikada neće namjerno navoditi na pogrešne zaključke o tome što mogu ponuditi ili postići, poštivat će pravila tržišnog natjecanja i izbjegavati izvan profesionalne metode u cilju pridobivanja klijenta.
"Ne ulazeći u meritum sastanka između komunikacijske agencije IMC i Hrvatske udruge privatnih brodara, važno je izbjeći komunikaciju koja sugerira da poznanstva s donositeljima odluka, uključujući državne dužnosnike, povećavaju potencijalni uspjeh za klijenta. Implicitno sugeriranje da osobe na pozicijama moći prioritetno rješavaju probleme na koje ih upozoravaju poznanici, također nije u skladu s etičkim normama profesionalnosti", priopćio je HUOJ.
Stava je također da je angažman stručnjaka za odnose s javnošću, jednako kao i odvjetnika, legitimno pravo svakog pojedinca, organizacije ili udruga za medijsku, reputacijsku ili sudsku obranu.
"Stručnjaci i savjetnici za odnose s javnošću već godinama aktivno sudjeluju u sukreiranju poslovnih politika svojih klijenata, 'kao da su dio Uprave', baš kako to tvrde u HND-u i nastavit će sudjelovati", ističe HUOJ.
HND je u utorak osudilo prijetnje upućene uredniku portala Morski.hr Jurici Gašparu kao i, kako su naveli, skandalozni sastanak privatnih brodara s vlasnicom PR-agencije Ankicom Mamić iz kojeg se da iščitati potencijalno trgovanje utjecajem, odnosno utjecaj na medije radi objave poželjnih sadržaja.