Nova uprava ima plan - koji uz 2.700 otkaza donosi i cijeli niz promjena. Provjerili smo kakvim će inovacijama pokušati zaraditi željenu peticu.
>> Do kraja godine u HŽ-u bez posla ostaje 2.700 ljudi!
Turisti na pulskom kolodvoru dobro su se naspavali. Vlak za Ljubljanu kasnio je sat i pol. I ovaj primjer pokazuje da će u restrukturiranju željeznice trebati dobro zasukati rukave. Počinje se s uštedama.
>> Sramota: Turisti čekaju vlak koji kasni 80 minuta!
Lista odlazaka i dolazaka putničkih vlakova od jeseni bi trebala biti puno rjeđa. U hrvatskim željeznicama na ime ušteda planiraju ukidanje oko 150 neprofitabilnih putničkih linija. Primjerice, putnički vlakovi iz Ploča više neće voziti ako gradske vlasti ne odluče HŽ-u nadoknaditi gubitak.
'Ne bi bilo loše da vlak vozi. Zbog ljudi jer ipak je komotnije u vlaku se voziti nego autobusima', smatra jedan putnik. 'Ljudi, dajte da imamo vlak', poručuje druga putnica.
Kad jednom stignu na zagrebački glavni kolodvor putnici bi trebali imati više sadržaja. Planira se iznajmljivanje ovih atraktivnih poslovnih prostora. U najam će i velebno zdanje u kojem stoluje Uprava smješteno u samom središtu metropole.
Golema imovina
HŽ-ova imovina je golema. Raspolažu s čak 18 tisuća zemljišnih čestica. Na mnogima su nekretnine. HŽ ima i 1.092 stana u vlasništvu. Dvije vile na moru i još 2 ljetovališta. 'Mi sada trenutačno od svih tih najmova zarađujemo godišnje 20-tak milijuna kuna. Mi smo mišljenja da već u prvoj godini možemo te novce udvostručiti a do kraja mandata da možemo doći na neku osjetniju cifru', kaže Darko Peričić, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture.
Vjerovali ili ne HŽ ima i svoju tiskaru. Poslovala je s gubitkom. Ove stare tiskarske strojeve kao i 60-tak zaposlenika sada očekuje neizvjesna privatizacija. Istu sudbinu podijelit će i ugostiteljstvo Hrvatskih željeznica koje nije donosilo zaradu.
Ubrzavanje prometa prugom je neophodno pa se najavljuje ulaganje u modernizaciju. Plan restrukturiranja hrvatskih željeznica već je prozvan planom za spas. Ako se obećano ne ispuni ove tračnice teško da vode u budućnost hrvatskih željeznica.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.