Otvaranje je predviđeno u subotu, 26. studenog kada će se upaliti prva adventska svijeća na Trgu bana Jelačića u 17 sati. U 18 sati će uslijediti otvorenje gornjogradskih lokacija, u 19 sati se otvara Ledeni park na Trgu kralja Tomislava, a u 19:50 sati će se upaliti lampice na Zrinjevcu.
Advent će se i ove godine održati na 20-ak lokacija Gornjeg i Donjeg grada, vraća se i klizalište na Tomislavcu, ali s manje zauzimanja zelene površine, a tu su i tri potpuno nove lokacije - Trg dr. Franje Tuđmana s ugostiteljskom ponudom te Park Grič i Stara Vlaška, istaknuto je na konferenciji.
Advent se održava u organizaciji Grada Zagreba, Turističke zajednice grada Zagreba (TZGZ) te institucionalnih i privatnih partnera.
Gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević je istaknuo kako se ove godine kreće s novom koncepcijom Adventa koji je razvijen u suradnji s TZGZ i Javnom ustanovom Maksimir, a za koji smatra da će još više potaknuti kreativnost i dobre ideje u osmišljavanju adventskih aktivnosti i događaja.
"Ove godine Advent se vraća u punom sjaju, bolji nego ikad", poručio je Tomašević, podsjećajući kako su 2020. i 2021. pandemija i potres utjecali na koncept Adventa.
Kao najvažniji iskorak ove godine izdvojio je transparentan način odabira ponuditelja kroz natječaje, a naglasak je stavljen na kvalitetu i kvantitetu predviđenih kulturnih, glazbenih i zabavnih sadržaja te uređenje lokacija.
Vodilo se računa da Advent bude i ekološki održiv - koristit će se jednokratna, biorazgradiva ambalaža i bit će postavljeni punktovi za razdvajanje otpada.
Tomašević je kazao kako vjeruje da će Advent doprinijeti rastu turističkih brojki, odnosno dostizanje onih prije pandemije.
I direktorica TZGZ Martina Bienenfeld je naglasila kako se nakon dvije pandemijske godine Advent vraća u punom sjaju, donoseći raznovrsne programe i ponudu na brojnim lokacijama.
Tako će se održati 100 koncerata u zatvorenim i otvorenim gradskim prostorima, trgovinama, ulicama, tu su prigodne izložbe u muzejima i galerijama, a istaknula je i suradnju s HNK, HOK-om te zagrebačkim Zoološkim vrtom, koji također pripremaju posebne programe.
"Surađujemo i sa zagrebačkim hotelima, domaćim i stranim prijevoznicima te smo krenuli s međunarodnom promocijom na 21 tržištu", rekla je.
Advent Zagreb jedno je od najvažnijih događaja za zagrebački i hrvatski turizam, a Bienenfeld očekuje da će, kao i prijašnjih godina, pridonijeti rastu turističkog prometa u Zagrebu.
Na novinarski upit koliko će Advent koštati, Bienenfeld je kazala kako će TZ investirati u njihove programe do tri milijuna kuna, što je bitno manje nego lani.
Tomašević je, pak, rekao kako je 2019. Grad Zagreb direktno od iznajmljivanja lokacija za ugostiteljske i druge sadržaje imao 900 tisuća kuna prihoda, a ove godine se očekuje 4,2 milijuna kuna.