Utjecaj društvenih mreža

Jedna europska zemlja želi stati na kraj raširenoj pojavi, a kako je kod nas? "Ako te ljudi vide na ulici i ne prepoznaju te, očito radiš nešto pogrešno"

Francuzi najavljuju oštru borbu protiv - influencera. Na udaru su oni koji različitim filtriranim fotografijama promoviraju nerealne standarde ljepote. Planiraju uvesti zakonsku obvezu naglašavanja izmjene lica i tijela, kao i sponzoriranih sadržaja. A najavljene kazne su drakonske. Spominje se iznos od 300 tisuća eura, pa čak i zatvorska kazna. Više donosi reporterka Dnevnika Nove TV Viktorija Bednjanec.

Gotovo svaki trenutak svojeg života dijele na društvenim mrežama. I od toga žive. Nika je povezana s modom i glazbom, a prati je gotovo 700 tisuća ljudi.

"Osobno, uvijek naglasim kada je nešto sponzorirano, nisam fan previše uređivanja fotki. Ako te ljudi vide na ulici i ne prepoznaju te naspram društvenih mreža, očito radiš nešto pogrešno", tvrdi influencerica Nika Pavičić.

Sve one influencere koji rade nešto pogrešno Francuska želi sankcionirati. Morat će označiti da su mijenjali izgled lica i tijela.

Za jedan od filtara na TikToku mnogi kažu da uništava samopouzdanje i sliku koju imamo sami o sebi. Ne samo tinejdžeri već i odrasli. 

Duhovite videouratke Rafaela Seba počela je objavljivati tijekom pandemije. Do danas je izgradila ozbiljan biznis, ali, kaže, još uvijek razmišlja o osobi s druge strane ekrana.

Pročitajte i ovo Mučan i bolan Kaos u školi u susjedstvu: Osmero djece ozlijeđeno u opasnom izazovu "krvavi novac" s TikToka

"Radim sa svim svojim sadržajem, kako bih ja reagirala kao gledatelj i znam da me puno mlađe populacije gleda i baš zato u puno navrata govorim da se ne uspoređuje s drugim. Prikazujemo samo najbolji dio, a nećemo prikazati kad plačemo, kad nam je loše", smatra Seba.

Što posebno može štetiti maloljetnicima, objašnjava psihologinja Silvija Stanić. Ne pomaže ni što su odrasli uvijek korak iza trendova.

"Kad si adolescent, ionako ti nije lako s tim razvojnim izazovima i zadacima, ponekad je jedan prištić na nosu dovoljan da ti cijeli dan krene ukrivo", kaže Stanić.

Nekad je to bilo dovoljno i Luciji Tepuš. Rođena je 2004., iste godine kada je osnovan Facebook. Sada, kao maturantica, drugačije gleda na svijet influencera.

"Tad mi je to bilo sve wow, kao da oni žive u nekom drugom svijetu nego ja. Sad shvaćam da oni to jednostavno rade jer je to njihov posao", kaže.

Pročitajte i ovo Poremećaj prehrane Nije klasificirana kao bolest, ali oni koji je imaju svakodnevno pate: "To je prvi korak k najtežim poremećajima od kojih stotine djevojčica izgube glavu"

Posao na tržištu koje je u svijetu vrijedilo više od 16 milijardi dolara. A procjenjuje se da će ove godine to biti 21 milijarda.

"Svaka zemlja ima svoje specifičnosti, ali važno je da se influencerska scena osvijesti o ovim pitanjima, kako bi se zaštitio korisnik i sačuvao integritet industrije", upozorava Dario Marčac, mentor za TikTok.

Novim zakonom Francuzi žele i stati na kraj promidžbi kriptovaluta, krivotvorenih proizvoda i estetske kirurgije.

Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.