Opreza nikad dosta

Što se to događa? U samo nekoliko dana dvije ozbiljne pomorske nesreće na Jadranu: "Jako je ružno izgledalo"

U samo nekoliko dana dvije jahte napravile su ozbiljne pomorske nesreće na Jadranu. Je li u pitanju neopreznost ili neiskustvo nautičara?

Umjesto u marini jahta je završila na hridi. Nikola i prijatelj prvi su priskočili u pomoć.

"Nije tu bilo puno razmišljanja, jako je ružno izgledalo pa smo odlučili odmah sjesti u auto i gas da vidimo ako se može na neki način pomoći. Kad smo došli, tamo smo vidjeli da nikome u principu nije ništa. Oni su naravno bili u šoku, nije im bilo jasno što se dogodilo", rekao je Nikola.

To sada rasvjetljava i istraga. Šestero Slovenaca pukom srećom prošlo je bez ozljeda. Ni štete za okoliš nema.

Pročitajte i ovo Problemi u VSOA-i Tajna služba ostaje bez čelnika? Zbog sukoba Milanovića i Banožića ne može se naći nasljednik

"Normalno da će voditelj biti procesuiran jer nije vodio navigaciju kako je trebalo voditi, ugrozio je ljude, mogao je ugroziti i morski okoliš. Sve se to, hvala Bogu, nije dogodilo. Imao je uredno izdanu vinjetu, nije bio alkoholiziran", poručio je lučki kapetan Darko Glažar.

Skiper u Makarskoj napravio je krš i lom. S 37 metara dugom jahtom oštetio je pet brodica. Problema na moru ima i u Puli. Neoprezni nautičari znače povećan broj intervencija, donosi reporterka Dnevnika Nove TV Katarina Jusić Mezga.

"Da se provjere sigurnosne dubine na koje se ide, u sidrenju da se pazi prilikom sidrenja. Mi godišnje unutar naše baze imamo desetak dosta teških nasukavanja i kasnije odsukavanja", objasnio je Goran Savčić, voditelj EmergenSea baze Pula.

ACI marina slavi 40 godina, a Gunther već 11 godina svoju jahtu drži u Ičićima. Ima i nekoliko savjeta za sigurnu plovidbu

"Gledati ispred sebe, pratiti vremensku prognozu, situaciju na moru i slušati obalnu radijsku postaju", rekao je Gunther Hayn, nautičar iz Austrije.

Ove je godine na Kvarneru izdano pet posto više vinjeta za plovidbu nego lani. Dozvola za vožnju dobiva se nakon položenog ispita.

Pročitajte i ovo Veliki gubici tvrtke Filipović o HEP-u: "Ne kupujem ja kao ministar energente. Neka oni izađu pred novinare"

"Općenito, navigacija pa onda je tu pogonski kompleks, stroj, komunikacija, meteouvjeti i komunikacija u smislu prve pomoći, ali i u slučaju distresa, što ljudi moraju znati, to moraju znati na engleskom jeziku. Njih se pita i praktični dio, čvorovi i izbjegavanje, ali praktični dio prepušten je njima i to uvijek upozoravamo - ovo što ste danas dobili ne znači da ste iskusan pomorac", napomenuo je Glažar.

Zato na plovidbu uvijek ponesite i oprez kao najboljeg suputnika. Sezona se tek zahuktava.

 

Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.