Ako ste u trgovini kućanskih uređaja kupili hladnjak, prema novim pravilima trebali biste imati pravo tražiti besplatan popravak ili zamjenu godinu dana nakon kupnje, i to neovisno o tome je li hladnjak bio pokvaren od početka. Dio je to novog prijedloga zastupnika u Europskom parlamentu.
"Naša je pozicija da potrošač ima pravo birati hoće li – kad utvrdi da roba nije ispravna – tražiti povrat, novi proizvod ili popravak. Taj je izbor na kupcu", objasnila je Biljana Borzan, zastupnica u Parlamentu.
Bez obzira na to je li roba kupljena u trgovini ili putem interneta.
"Internet kupovina na svjetskoj razini svake godine raste nekakvih 15 posto, zbog čega potrošači moraju biti zaštićeni i prilikom kupnje putem interneta", rekla je Tomislava Ravlić iz Sektora trgovine HGK.
I jednaka za sve europske potrošače. Ukinuto je i geoblokiranje.
"Radilo se o tome da se određeni proizvod ne plasira na naše tržište iako smo na jedinstvenom tržištu. Direktiva će krenuti s primjenom oko jeseni ove godine", rekla je Borzan.
Do jeseni valja pripaziti s onim što je dostupno već sada.
"Ugovori se mogu besplatno raskinuti 14 dana od dana kad proizvod stigne na kućnu adresu. Potrošač bi raskid trebao napraviti pisanim putem i vratiti proizvod", pojasnila je Dunja Mak iz Savjetovališta za potrošače u Osijeku.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr