Njemački mediji počeli su pisati o bojkotu trgovina koji se u Hrvatskoj provodi već četiri tjedna, a koji ovaj tjedan podrazumijeva ne odlazak u pekarnice.
Franfurter Allegemeine Zeitung tako piše da su visoke cijene već neko vrijeme problem u Hrvatskoj te da su ga turisti već osjetili.
"Visoke cijene u Hrvatskoj su već dulje vrijeme problem. Turisti koji su imali osjećaj da su ih ugostitelji, hotelijeri, iznajmljivači brodica i uprave nacionalnih parkova 'oderali', mogu o tome satima pričati. No sada je i domaćima voda došla do grla", piše u članku.
Autor članka citirao je Splićanku koja se žalila da je Nutella u Njemačkoj za trećinu jeftinija nego u istom trgovačkom lancu u Hrvatskoj. I to nije sve, tako je za veliki broj proizvoda, s time da je kupovna moć u Njemačkoj dva i pol puta viša nego u Hrvatskoj. To uvjerenje potkrepljuju i statistike.
"I dok ukupni troškovi kućanstava u Hrvatskoj iznose samo 75,7 posto srednje vrijednosti u Europskoj uniji, troškovi za živežne namirnice su sa 103,5 posto čak viši od onih u Njemačkoj", pišu i dodaju kako bojkot donosi rezultate.
Politika je reagirala na bojkot uvođenjem gornjih granica cijena proizvoda, no ističu da je to dvosjekli mač.
"Utjecanje na cijene može, doduše, kratkoročno ublažiti cijene važnih proizvoda, no ono ne rješava duboke probleme vezane uz neučinkovite dostavne lance kao i slabu tržišnu konkurenciju. Osim toga političari koriste ovu tematiku za svoje populističke poruke, te se navodi i sličan primjer Mađarske", piše Deutche Welle.
Turistička sezona mogla bi sve pokvariti
Medije su doduše skeptični oko dugoročnog uspjeha bojkota, posebice s obzirom na činjenicu da u Hrvatskoj kroz nekoliko mjeseci kreće sezona. Splićanka objašnjava detaljnije.
"U Dalmaciji uskoro počinje turistička sezona. Tada će trgovci zadržati i vjerojatno čak povećati cijene. Jer turisti prihvaćaju povišene cijene. Ali ja ovdje nisam samo dva ili tri tjedna, ja živim ovdje", zaključuje potrošačica iz Splita.