Oštećena 27-godišnjakinja na jednoj društvenoj mreži stavila je oglas za prodaju haljine, a 9. lipnja primila je obavijest s nepoznatog profila navodno ženske osobe koja je zainteresirana za kupnju haljine i predložila joj je da haljinu pošalje dostavnom službom.
Žena je oštećenoj 27-godišnjakinji poslala poveznicu kako bi unijela podatke svoje kartice za dostavnu službu preko koje će poslati haljinu, nakon čega je oštećena unijela osobne podatke i ostala bez novca.
Policijski službenici nastavljaju daljnji rad i kriminalističko istraživanje u cilju pronalaska počinitelja kaznenog djela.
"Kako ne bi postali žrtvom ovakvog ili sličnog kaznenog djela, građanima savjetujemo da budu vrlo oprezni u online kupovini i kome se obraćaju za kupnju i prodaju te da ne ustupaju svoje osobne podatke nepoznatim osobama i ne dijele kartični pin ili lozinku za online bankarstvo", poručuje policija.
Također, policija je za građane sastavila savjetnik kako bi lakše prepoznali prijevare i da ne postanu iduća žrtva:
- slanje poveznice (linka) koji naizgled vodi na stranice trgovačkih društava koje se bave poštanskim i dostavnim uslugama s objašnjenjem kako se treba registrirati i unijeti osobne podatke
- lažni/kopirani izgled web-stranice trgovačkih društava, lako prepoznatljiv po brojnim pravopisnim i gramatičkim pogreškama hrvatskog jezika, u kombinaciji sa stranim jezicima (najčešće se koriste internetski prevoditelji)
- jedan od indikatora je i zahtjev za unosom podataka sa debitne/kreditne kartice (broj kartice te posebice tzv. sigurnosni CVC/CVV troznamenkasti broj s poleđine kartice)
- zahtjev za pristup internetskom bankarstvu (unos broja tokena, OTP iz tokena i APPLI2/MAC iz tokena)
- jedan od indikatora koji se pojavljuje u posljednje vrijeme odnosi se na poruke/ponude za kupovinu preko web-stranice oglasno-prodajnih portala, koje potencijalni prodavatelj zaprima na svoj mobilni telefon (kroz aplikacije za komunikaciju), pri čemu su zabilježene poruke s pozivnih brojeva drugih zemalja, ali i brojevi hrvatskih mreža.