Prije dvadeset godina na tržištu je predstavljen Audi Avant RS2, osnivač linije dinamičnih, visoko-performansnih modela s oznakom RS a proizvođač iz Ingolstadta danas je izbacio posebno izdanje u čast ovog velikog rođendana.
Posebno izdanje koje se temelji na postojećem RS4 modelu, Audi RS4 Avant Nogaro, u prodaju stiže do kraja prvog kvartala ove godine a na svojoj službenoj premijeri na ženevskom auto salonu u ožujku pojaviti će se u Nogaro plavoj boji s ekskluzivnim paketom opreme.
Posebna Nogaro plava boja karoserije s bisernim sjajem možda je i najupečatljiviji vizualni znak posebnog izdanja kojime je proizvođač očigledno želio prizvati sjećanja na izvorni RS2 model. Okvir, rešetka hladnjaka i elementi na okvirima prozora izvedeni su u sjajno crnoj boji dok su krovni nosači mat crne boje.
Pod poklopcem će Audi RS4 Avant Nogaro imati atmosferski V8 motor koji najviše uživa na visokim okretajima. Motor zapremnine 4.2 litre dostavlja 450 KS dostupnih pri 8.250 o/min te razvija maksimalan okretni moment od 430 Nm dostupan u rasponu od 4 do 6 tisuća okretaja u minuti.
Fenomenalno zvučan osmerocilindrični motor omogućava posebnom izdanju da od 0 do 100 km/h ubrza za 4.7 sekundi i dosegne maksimalnu brzinu od 280 km/h. Kombinirana potrošnaj kreće se oko 10.7 l/100km uz prateće emisije CO2 od 249 g/km, dakle nije za one ekološki osviještenije.
Izuzetno učinkovit, standardni 7-stupanjski S-Tronic mjenjač također doprinosi relativno učinkovitoj potrošnji goriva obzirom na performanse vozila. Vozač može promjene stupnjeva prijenosa prepustiti automatskom mjenjaču koji sa svoje dvije spojke promjene vrši gotovo munjevitom brzinom ili pak može brzine mijenjati sam putem ručice mjenjača ili polugica na upravljaču.
U samom srcu quattro stalnog pogona na sva četiri kotača leži središnji diferencijal s automatskom blokadom. Ova kompaktna komponenta male mase standardno raspodjeljuje okretni moment u omjeru od 40:60 između prednje i stražnje osovine. Taj se omjer može mijenjati ovisno o potrebi pri čemu se čak 70 posto snage može slati na prednje kotače ili dok se maksimalno 85 posto snage može poslati na stražnje kotače. Audi kao opciju nudi i sportski diferencijal koji aktivno raspodjeljuje snagu između stražnjih kotača.
Audi RS4 Avant Nogaro leži na gumama dimenzija 265/30. Iza sjajnih 20-inčnih naplataka u peterokrakom V dizajnu kriju se crveno obojana kočiona kliješta s RS oznakom. Audi će na zahtjev ugraditi karbon-keramičke kočnice na prednjoj osovini.
Sportski crni interijer može se naručiti u dvije verzije glede presvlaka. Električki podesiva S Line sportska sjedala s ugrađenim naslonjačima za glavu u obje varijante dolaze s bočnim dijelovima presvučenim u crnu Valcona kožu dok Alcantara sintetička vlakna prekrivaju središnji dio sjedala. Umetci na vratima mogu biti obojani u crno ili pak nogaro plavu boju što je još jedan način odavanja počasti izvornom RS modelu, Audiju Avant RS2.
Obiteljski karavan sa 680 KS i maksimalnom brzinom od 320 km/h
Kako izgleda izrada Audi Quattro S1 monstruma!
Valja se također malo prisjetiti i klasika modernog doba, Audi Avant RS2 modela iz 1994. godine. Audi RS2 iz 1994. bio je prvi RS model ali i prvi visoko-performansni model ovog brenda koji je donosio kombinaciju svakodnevne praktičnosti i dinamičnog karaktera. Time je upravo RS2 postao osnivač cijele linije dinamičnih modela. Audi je RS2 razvio u suradnji s Porscheom a automobil se proizvodio u pogonu u Stuttgart-Zuffenhausenu.
Sam izgled automobila ukazivao je na njegov performansni potencijal. Na prednjem braniku smjestili su se poveći usisnici zraka a rešetka je bila obojana u crno kao naznaka zlokobnog karaktera automobila.Vanjski retrovizori djelo su Porschea dok je stražnji kraj bio obogaćen trakom svjetla koja se protezala cijelom širinom vozila a i oznake modela bile su veće nego inače.
RS2 opcionalno se mogao naručiti u ekskluzivnoj Nogaro plavoj boji karoserije kao podsjetnik na dvije pobjede vozača Franka Biele na trkaćoj stazi Nogaro u sklopu francuskog Touring Car prvenstva 1993.
Pogonski sklop bio je kombinacija iskustva i vještine inženjera koji su slagali Audijeve automobile za Touring Car prvenstva. Odabrani 2.2-litreni peterocilindrični motor dostavljao je 315 KS zahvaljujući velikom turbo punjaču, visokom pritisku punjenja, povećanim dotokom zraka i prilagodbama sustava upravljanja radom motora. Na 3.000 okretaja u minuti na raspolaganju je bilo 410 Nm maksimalnog okretnog momenta a limiter se aktivirao tek na 7.200 okretaja.
RS2 je uz takve reference do stotke ubrzavao za 5.0 sekundi i postizao je maksimalnu brzinu od 262 km/h. Turbak je snagu prebacivao preko 6-stupanjskog ručnog mjenjača na quattro pogon koji je imao ručnu blokadu diferencijala na stražnjoj osovini.
Audi je RS2 nudio po početnoj cijeni od 98.000 njemačkih maraka. Proizvodio se niti dvije godine tijekom kojih je s trake sišlo 2.908 jedinica, više nego što su izvorno planirali.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.