Donosimo vam kratku priču o velikom zaljubljeniku u Audi i Hill Climb natjecanja te njegovoj izradi automobila za spomenuto natjecanje.
Podijelite
Na internetu postoji veliki broj projekata koje auto entuzijasti izrađuju u svojim garažama. Tu ima svega......od Golfova sa 800 KS do restauriranja starih Alfa Romeo beštija ili američkih Cobri. Sada smo naletili na jedan vrlo osebujan projekt koji je od početka do kraja trajao punih 7 godina.
Radi se o mladom zaljubljeniku u Audi automobile i obožavatelju legendarnog vozača Waltera Röhrla. Nakon što je od malih nogu sudjelovao u mnogim utrkama te odrastao gledajući rally prvenstva skupine B, ljubav prema automobilima svedena je na jedan jedini automobil – Audi Quattro S1.
Audi Quattro prvi je put prikazan javnosti 1980. godine na ženevskom auto salonu a bio je to i prvi model s proizvođačevim quattro stalnim pogonom na sva četiri kotača (otkuda i ime quattro) i prvi koji je donosio kombinaciju pogona na sva četiri kotača i motor s turbo punjačem.
Audi Sport Quattro S1 E2 uveden je krajem 1985. Automobil je imao redni 5-cilindrični motor zapremnine 2.110cc i dostavljao je službeno potvrđenu izlaznu snagu od 470 KS. Stvarna izlazna snaga kretala se iznad 500 KS pri 8.000 o/min.
Osim povećanja izlazne snage, automobilu je dodan i agresivan aerodinamički paket s vrlo osebujnim krilima i spojlerima na prednjem i stražnjem kraju automobila da bi se povećala potisna sila. Masa vozila spuštena je na 1.090 kg a S1 E2 do stotke je ubrzavao za tek 3.1 sekundu. Osim natjecanja u rally Skupini B, Sport Quattro je osvojio i Pikes Peak International Hill Climb 1985. godine s Micheleom Moutonom za volanom.
Nakon puno noći provedenih ispred kompjutera i raznih razgovora sa tuning kućama i servisima zagriženi auto entuzijast odlučio je izraditi svoj Audi Quattro S1 sa nešto izmjenjenim tehničkim detaljima. Radi nedostatka slobodnog vremena ali i pomanjkanja financijskih sredstava izrada ovog projekt trajala je punih 7 godina. Plan je bio izraditi automobil koji će se koristiti za Hill Climb natjecanja.
Možda najveća promjena u odnosu na originalni Audi Quattro S1 automobil nalazi se ispod poklopca motora. Originalni 5-cilindrični turbo motor zapremnine 2.2-litre zamjenio je Audijevim 3.6-litrenim V8 twin-turbo motorom koji ima nove Garrett GT28 turbo punjače, sustav suhog podmazivanja, posebno rađenu usisnu granu s dva injektora po cilindru i 'drive-by-wire' gas. Injektori su 1000cc svaki, znači 2000cc po cilindru. Snaga motora iznosi ravnih 750 KS.
Klipovi motora su marke JE i posebno su rađeni za ovaj automobil dok su glave motora marke Ric Wood Racing. Mozak agregata je M800 ECU s dvije lambda sonde i naprednim funkcijama za ALS i Launch Control. Uz to instaliran je i MoTeC SKM Standalone Knock Modul koji sprječava uništenje motora.
Amortizeri su iz DMS-a s mogućnošću podešavanja visine vozila do 150mm. Kočnice su Brembo 4-klipne. Stražnji diskovi su promjera 305mm a na prednjoj osovini su 355mm diskovi koji su se smjestili iza 16-inčnih kotača. Tu je dimenziju odabrao samo zato što je to najčešća veličina za Avon Slick gume.
Spremnik goriva je obujma 15 litara što možda i neće biti dovoljno za cijeli krug po Nurburgringu ali će biti sasvim dostatno za Hill Climb utrke. Spremnik za gorivo ugradili su preko stražnje osovine isto kao i akumulator. Zatim su na red došli paneli. Ekipa je za tu priliku koristila kevlar i fiberglasa dok će stražnje krilo izdvajati ovaj S1 iz mase.
Dok čekamo prve testove na stazi uživajte u velikoj foto galeriji gdje možete vidjeti sve pojedine dijelove automobila te kako je tekao proces pretvorbe iz ružnog pačeta u prekrasnog labuda. Odmah smo dodali i par video priloga izvornog Audi Quattro S1 automobila te legendarnog Waltera Röhrla!