Samo nekoliko tjedana trebalo je mobilnoj aplikaciji za igru Flappy Bird da postane globalni fenomen. Jednostavna igra za koju je zaslužna programer iz Vijetnama Dong Nguyeb u isto vrijeme bila je frustrirajuća i beskrajna.
Pročitajte i ovo
Iznimno jednostavna
(Ne)očekivani preokret: Vraća se 'igra koja kida živce'?
Tvornica novca!
'Marketinški genijalac': Kreator Flappy Birda POVEĆAO zaradu nakon povlačenja igre!
Život igrice Flappy Bird obilježio je nagli rast i onda jednako nagli pad. Ipak, detalje je teško objasniti, a razlog leži i u činjenici da njezin tvorac koji se nije znao nositi s popularnošću igre ne želi davati intervjue. Ipak pomoću podataka koji postoje na internetu ekipa mashable.com- a uspjela je sastaviti timeline Flappy Birda. Za veliki dio podataka zaslužan je Zach Williams, programer koji je analizirao brojeve iza igre.
Pitate se zašto je autor 'Flappy Birda' povukao igricu? Pročitajte ovo...
Prikupio je recenzije igrice prije njezina uklanjanja. U bazi podataka skupilo se više od 68 tisuća pisanih mišljenja. Iako su neki bili suprotnog mišljenja, činjenica je da Flappy Bird nije bila prijevara, nego spektakl koji se stvorio niotkuda. Zbog toga je trijumf igrice još nevjerojatniji, a uklanjanje iz 'trgovine' aplikacijama zbog toga je samo još više gorko.
Sve je počelo u studenom 2012.
A evo priče. Digitalno porijeklo datira iz studenog 2012. godine kada je Nguyen podijelio fotografije igre na kojoj radi putem Twittera. Detalji igre nisu bili poznati, a u travnju 2013. podijelio je informaciju o novoj igri za iOS koju je nazvao Flap Flap. Igru čija je grafika bila Nintendo stila napravio je u samo dva dana.
Mjesecima nije bilo novosti o Flap Flap-u, a pokazalo se da u app Storeu već postoji aplikacija s tim imenom, pa je Nguyen igru preimenovao u Flappy Bird. Premijeru u app Storeo igra je doživjela 24. svibnja 2013. godine. Do 31. listopada prošle godine igra je ocijenjena samo 13 puta i bila je 'nevidljiva'.
Tonula je zaborav, a onda...
Unatoč updateu igre u rujnu 2013., ona je i dalje tonula u zaborav. A onda se dogodilo nešto zanimljivo. Smještena je u kategoriju 'obitelj' 29. listopada i u tom trenutku bila je 1469. obiteljska igra na listi popularnosti. Nekoliko dana kasnije spomenuta je i na Twitteru. Psovka jednog tviteraša postala je tek jedan od sličnih komentara koji su podijeljeni u iduća tri mjeseca.
Do 14. studenog popela se na 393. mjesto liste popularnosti. Korisnici su igru u isto vrijeme voljeli i mrzili. Popularnost joj je rasla, a 11. prosinca Nguyen objavio je da će igra uskoro biti dostupna i za Androide. Sve više 'tvitova' bilo je posvećeno igri koja je među korisnicima izazivala bijes. U isto vrijeme dnevno je dobivala 20 recenzija.
Tisuće dolara za Flappy Bird: Evo kako se i dalje može nabaviti popularna igra!
Popularnost igre nazaustavljivo je rasla u siječnju 2014 i ušla među top 10 aplikacija u SAD-u. Točnije, bila je osma na listi najskidanijih aplikacija u zemlji i šesta najskidanija igra. Nguyen je bio zadovoljan usponom, a već 17. siječnja Flappy Bird popela se na prvo mjesto besplatnih aplikacija. Pet dana kasnije postala je dostupna za Androide i u tjedan dana i najpreuzimanija aplikacija i na Google Playu.
Mediji se zainteresirali za igru
Krajem siječnja i mediji su počeli obraćati pozornost na igru. Svi su bili iznenađeni njezinim uspjehom. Twitter je u to vrijeme 'poludio'. Više do 500 tisuća 'tvitova' svaki dan u sebi je sadržavalo ime Flappy Bird. Svi su se raspisali o igri koja se pojavila niotkuda. Do 1. veljače bila je na prvom mjestu besplatnih igara u čak 53 zemlje. Apple je na svom službenom Twitter profilu priznao njezin uspjeh. Milijuni downloada obilježili su početak veljače.
Cijela situacija medije je potaknula da pokušaju doprijeti do Nguyena. Iako je bio pod pritiskom, napravio je par intervjua u kojima je naglasio da je uspjeh igre čista sreća.
On je zahvalio svima koji igraju igru, a u to vrijeme novinari su se počeli baviti psihološkim razlozima popularnosti. Tvorac je tvrdio da nije učinio ništa što bi potraknulo popularnost. Neki mu nisu vjerovali i sumnjali i načine na koje je dolazio do recenzija. Pitanja o igri samo su se nizala, posebno kada je procurila informacija da tvorac od oglasa dnevno zarađuje 50 tisuća dolara.
Nije se znao nositi s pritiskom
Počele su i prozivke na Twitteru, a činilo se da Nguyen sve dobro podnosi. Čak i s dozom humora. Uskoro se to promijenilo i igra je imala negativan utjecaj na njegov život. Zasipali su ga prijetnjama smrću, uznemiravali, govorili mu da ga mrze. Kada se više nije mogao nositi s golemim pritiskom povukao je aplikaciju za igru.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook